Leta i den här bloggen

måndag 1 oktober 2012

1:a oktober

Men hörrni, vart tar tiden vägen? Känns som att det var slutet på augusti alldeles nyss, samtidigt känns det som en evighet sedan.

Konstigt det där med tid, om någon säger "Om tre månader" eller "Om ett år" så känns det ju som en evighet men när man väl är där fattar man inte vad det blev av dagarna. Vad gjorde man under tiden? Vad hände?

Vad har jag gjort i September? Överlevt. Jobbat, ätit, sovit, festat, umgåtts. Men mest har jag koncentrerat mig på att gå upp på morgonen, göra det jag ska och ta mig igenom varje dag.

Det har ju funkat hittills och det kommer antagligen att funka i fortsättningen också. Man behöver inte uträtta någon slags underverk varje dag. Men behöver inte göra något stort. Man behöver bara ta sig igenom dagen på bästa sätt.

Tiden läker alla sår och om inte annat så gör den att man vänjer sig vid dem. De blir en del av vardagen och tillslut kanske man inte ens känner dem. Vad vet jag.

Nu kör vi på igenom Oktober också och ser vad denna månad har att erbjuda. Lite mer tid som går förhoppningsvis.



"Tack kära år som går
Tack kära dagar som lägger en paus mellan nu och då
Och en paus mellan dig och mig"


Inga kommentarer: