Leta i den här bloggen

måndag 15 oktober 2012

Allt och inget

Ny vecka! Tiden går så fort så fort. Fast den här årstiden kan den gärna få snabba på lite till. Jag är inte ett fan av vädret just nu kan jag säga.

Idag jobbar jag eftermiddag/kväll. Skönt att få sovmorgon och ha större delen av dagen på sig till annat. Lite segt att komma hem sent men det gör mig faktiskt inget. Jag gilla att jobba kväll.

Har ägnat dagen åt härliga hushållssysslor. Tvättat två maskiner tvätt och väntar på den tredje, diskat jättedisk, putsat alla speglar och den största bedriften: Städat i skåpet under diskbänken. Sån jävla misär så ni anar inte. En miljon påsar, rengöringsgrejer lite huller om buller och en kinamatspåse som jag lovar att det levde i. Men nu är det skrubbat och fint.

Skulle ha tränat idag men det hinns inte med nu på dagen, får se om jag orkar ikväll. Är verkligen inte motiverad just nu. Känner att jag skulle behöva en nystart av något slag. Eller någon typ av tävling eller liknande så att jag måste redovisa mina ansträngningar för någon annan. Har ju som sagt inga massor av kilon som ska bort. Väger 56 och vill ner till 53. Allra helst till 50 52. Men det är ju de här sista kilona som sitter som berget.

Någon annan som vill gå ner/upp i vikt eller förändra sina kost och träningsvanor som typ vill gå ihop och träna tillsammans, redovisa våra mål och resultat och tipsa varandra om hälsosam mat? Vore kul att göra något ihop. Inte superseriöst men ändå så att man hade något att kämpa för, typ invägningar eller utmaningar. Flest steg på en vecka, Komma i sina favoritjeans igen, eller orka jogga en viss tid. Intresserad?

Annars får jag väl börja köra veckans utmaning med mig själv och redovisa för er här i bloggen, då blir det ju svårare att fuska ;)

Inga kommentarer: