Leta i den här bloggen

torsdag 11 oktober 2012

10 saker du inte visste om mig.

Jag stjäl rubriken rakt av från några andra bloggerskor. Mest för att jag inte kommer på någon själv haha. Men håll till godo: 10 saker du inte visste om mig. Eller, ok några kanske någon vet.

1. Jag har sjukt små fötter. Värsta bebisfötterna. Vi snackar 35 i skostorlek, i converse får jag ha 34. Från barnavdelningen. Inte helt normalt.

2. Jag önskar så himla mycket att jag kunde sjunga men sjunger såå jävla dåligt. Kan inte ens skoj-sjunga inför folk för att jag skäms så mycket. Karaeoke är det värsta jag vet.

3. Min värsta ovana är att jag pillar på hudflagor på fingrarna vid sidan av naglarna. Jag kan inte sluta, måste pilla hela tiden och till sist får jag massa svidande sår och ser förjävlig ut om händerna.

4. När jag var yngre och sjuk i huvudet sprayade jag ner en hel studentkorridor med en brandsläckare för att jag ville ha skumparty. Det visade sig vara en pulversläckare. Fail på så många nivåer.

5. Jag hatar mer än något annat (ok, överdrift) störiga ljud. Typ när någon gör konstiga ljud med munnen eller trummar med fingrarna mot saker eller, värst av allt, visslar. Jag hatar när folk visslar. Trauma eftersom jag aldrig själv lärt mig vissla.

6. Jag har tandläkarfobi och har inte varit hos tandläkaren på 3 år. Inte ok någonstans men jag är sjukt noga med tandborstning istället. MÅSTE borsta minst morgon och kväll alltid. Något som alla borde göra i och för sig.

7. Jag är väldigt självmedveten och tänker hela tiden på hur jag uppfattas av folk och hur jag ser ut. Inte på ett positivt sätt utan mer "lät det jag sa dumt nu?", "tycker de att jag är konstig?" eller "kollar han lite extra på mig för att jag ser tjock ut i de här jeansen?". Mycket påfrestande.

8. Jag avskyr när killar gör något av följande: Försöker äga mig, behandlar mig som ett barn, vill styra och ställa över mitt liv, är efterhängsna, inte hör av sig om de borde eller kör spel. Hatar spel. Träffade en kille ute för ett tag sen som körde "the game" stenhårt och jag ville bara slå honom. Tror i och för sig att jag sa det till honom också. Lyckad kväll.

9. Förövrigt så suger jag på att fatta om någon är intresserad av mig eller inte. Är så lost. Missuppfattar alltid saker till höger och vänster och har rent allmänt noll koll på "relationer". Klarspråk tack. Ska det vara så svårt? I och för sig spelar det ju ingen roll eftersom jag inte är intresserad av någon och aldrig mer ska ha ett förhållande. Kolla, klarspråk. Inte svårt alls.

10. Min sjukaste sexdröm någonsin involverade Bamse. Ja, björnen Bamse. Fråga inget mer.

Så nu vet ni lite mer. Både nödvändigt och onödigt. :)

Inga kommentarer: