Leta i den här bloggen

onsdag 24 oktober 2012

Well hello!



Hej på er!

Idag är jag ledig, lyxigt! Unnade mig sovmorgon till 9 sen gick jag upp och fixade frukost. Nu väntar jag in Desperate Housewives, ska bara slappa denna förmiddag.

Och det förtjänar jag faktiskt efter min väldigt aktiva kväll igår. Efter jobbet åkte jag med Malin som jag rider hos ut till hästarna. Vi åkte vid 20 och jag var hemma 23.15 ca. Snacka om att tiden drar iväg när man är där ute haha. Konstigt nog kändes det som att det hade gått en timma bara. Tiden flög iväg, antagligen för att vi verkligen hade fullt upp. Vi började med att rulla ner en ensilagebal till lösdriften, vi snackar alltså en 500 kilos bal på 3 personer Med lite välbehövlig hjälp från en fjärde. Sjukt jobbigt men det gick.

Sedan gjorde vi i ordning hästarna och gick upp till Målserums ridhus där vi red markarbete i 1 timme. Gillie kändes fin men lite stel i höger bakben som hon har lite problem med. Sedan ska vi ju inte ens gå in på hur dålig rid-kondition jag är i haha. Men det kommer väl efter hand.

Ska ut en sväng idag också och bara mysrida lite så vi lär känna varandra, det tar ju ett tag att komma underfund med hur alla hästar fungerar. Men kul är det. Jag njuter verkligen av varje minut. Till och med när jag rullar en skitig halvtons höbal i decimeterdjup lera så njuter jag haha.

Har hittat hem skulle man kunna säga.

Inga kommentarer: