Leta i den här bloggen

söndag 28 oktober 2012

Busy Sunday!

Puh! Idag har det verkligen gått i ett hela dagen. Nu har jag satt mig ner med en macka och en kopp te och bara andas en stund innan det börjar om igen. Har varit en riktigt busy woman idag.

Dagen började med en tur ut till Stensnäs herrgård där det var julmässa. Jag har en liten besatthet av slott och herrgårdar och bara älskar att vistas i sådana miljöer, det är lite mitt natural habitat skulle man kunna säga. Blev jätteglad när mamma och Kent ville ha med mig. Tyvärr fick man ju inte ens gå i närheten av huvudbyggnaden så lite besvikna var vi men rätt trevligt ändå. Fick provsmaka massa gott och så träffade vi mammas kollega med man och tog en fika. Köpte med  mig supermysiga sulor av fårskinn till stallskorna, de blir ju svinkalla annars så det var nog ett av mina bästa köp.

När jag hade kommit igång med shoppingen tyckte jag att det var lika bra att fortsätta så jag övertalade Kent att ta en sväng till outleten i Falerum. Länge sen jag var där så det var kul. Fyndade en snygg blus, en stickad tröja och bästa av allt två par raggsockar haha. Älskar raggisar.

När vi kom hem till stan blev det Ica Maxi och storhandling både åt mig och mamma eftersom bankomaten slukade både hennes och Kents kort, helt sjukt. Har nog aldrig sett två så förvånade människor haha. Smart som jag var försökte jag inte ens ta ut pengar med mitt så jag har fått stå för allt idag. Ska skicka faktura sen ;)

Efter handling och snabblunch åkte jag med Malin till hästarna, blev sååå glad när Gillie lämnad sin plats längst bort i hagen och kom fram till grinden när vi kom. Då känner man sig omtyckt. Vi tog en tur i skogen, klarade oss inte riktigt undan mörkret men det gick bra ändå. Det är så härligt att ha börjat rida igen, lätt det bästa jag gjort i år.

Sedan jag kom hem för en timma sedan har jag sprungit upp och ner till tvättstugan, har typ 100 kg tvätt men hinner inte med allt ikväll tyvärr. Får ta det viktigaste. Planerar att vara klar med allt till 8 när Solsidan börjar så att jag bara kan ta det lugnt.

Sammanfattningsvis kan man säga att det har varit en hektisk men väldigt trevlig dag (bortsett från några små hugg i hjärtat när vi åkte genom Hälgenäs/Edsbruk) och nu är jag trött som jag vet inte vad. Bara duschen kvar nu sen är jag klar med alla måsten.

Hoppas att eran helg har varit bra!

Inga kommentarer: