Leta i den här bloggen

måndag 15 oktober 2012

Lätt och gott

 


I flera dagar nu har jag varit lite sugen på havregrynsgröt, jag vet konstigt men jag får ju mina ryck. Sen läste jag i Linas blogg om den Ugnsbakade havregrynsgröten och bestämde mig för att testa. Det blev verkligen supergott! Nu hade jag inget direkt recept utan gick lite på känsla men bra som fan blev det.

Mitt Recept:

1 portion

1 dl havregryn
1 dl vatten
1 msk linfrön
1 msk solrosfrön
1 krm salt
½ dl frysta hallon eller andra bär/frukt
ca 1 msk flytande honung

Gör såhär:

1. Blanda havregryn, frön, salt, hallon och hälften av honungen med vattnet i en ugnsfast form.

2. Ringla över resten av honungen.

3. In i ugnen på 200 grader i 15-20 min

4. Ät som den är eller med mjölk.

Om man vill kan man säkert smaksätta med lite vad man vill, kan tänka mig att äpple och kanel är gott t.ex.

Prova!

Inga kommentarer: