Leta i den här bloggen

söndag 30 september 2012

Skön söndag

Fy fan så skönt att vakna pigg och utvilad en söndag! Det var ett bra tag sedan. Tyvärr känner jag mig lite förkyld men om jag tar det lugnt idag borde det vara borta tills imorgon. Har inte tid att vara sjuk nu.

Idag ska jag först förbi pappa med min cykel som någon så snällt skurit upp däcket på. Tack för den! Men tur att man har en händig pappa som fixar sånt. Själv är jag ju hopplös på att laga saker. Jag KAN fixa en punka om den sitter på framhjulet men det tar typ 100 gånger så lång tid som när han gör det. Och bakhjul ger jag mig inte på.

Hur som helst, ikväll ska jag och mamma på bio. Vi skulle ju gått igår men båda var så jäkla trötta och jag hade ont i halsen så vi sköt upp det. Får se vad det blir för film, har inget betsämt än.

Annars ägnar jag dagen åt tvättstugan. Ska försöka organisera garderoben också om jag hinner. Känns inte så aktuellt att ha alla sommarkläder framme längre. Så de får övervintra i förrådet till nästa år.  Fram med höst och vinterkläder istället.

Hade ju tänkt träna idag också men jag väntar tills jag känner mig helt frisk. Har ju inte tränat på över en månad vilket är skandal och både syns och känns. Gick ju ner ett på kilo när jag blev singel och typ inte åt nåt men de har kommit tillbaka vilket inte känns helt ok.

Imorgon ska jag ta tag i mina matvanor igen och senare i veckan gör jag comeback på gymmet. Ska ner minst 2,5 kg under oktober. Är såå peppad!

2 kommentarer:

Thea sa...

Peter och jag såg "hypnotisören" med Persbrandt igår på bio, den kan jag verkligen rekommendera! Spännande drama/thriller men den var rätt äcklig emellanåt, men persbrandt väger ju de hela ;)

Kaos-Lina sa...

Ja persbrant kan man ju se vilken film som helst med haha, vi funderar också på hypnotisören. Får se om vi vågar :)