Leta i den här bloggen

tisdag 30 oktober 2012

Happy day!

Idag har jag haft en riktigt riktigt bra dag! Fick ett nytt kontrakt på jobbet så numera är jag tillsvidareanställd. Så himla härligt och vilken stor sten som lyftes från mina axlar. Jag kommer att jobba 70% vilket passar mig perfekt så jag är så otroligt nöjd. Dessutom har jag bokat in en lägenhetsvisning på fredag i en lägenhet som jag tror kan bli perfekt. Sen en liten löneförhöjning på det också. Det går fan bra nu!

Jag fattar inte vad som händer haha, jag som typ är född med otur har helt plötsligt världens flyt. Fast jobb, ny lägenhet på gång och världens finaste häst som jag får rida och ta hand om. Släng in världens bästa kollegor, en härlig familj + extrafamilj, fina vänner och två mysiga små kattbebisar så har vi mitt liv. Är det såhär det känns när det går bra?

Diskuterade detta med en på jobbet idag och sa att jag nästan blir nervös när det går såhär bra för då väntar jag bara på bakslaget. Fick som svar att ibland vänder det faktiskt och allt kan bli hur bra som helst om man bara vill. Kan det vara detta jag väntat på? Är det nu det vänder?

Jag tycker faktiskt att jag förtjänar detta. Efter allt elände detta år förtjänar jag ett break. Så nu ska jag sluta oroa mig och bara njuta av att saker faktiskt ordnar sig ibland.

Det absolut enda jag sörjer lite ikväll är att den person jag helst hade velat dela detta med, den jag helst hade velat ringa och berätta detta för, inte finns där längre. Men jag tänker inte låta det förstöra för mig. Jag är klar med att slösa tid och energi på människor som inte bryr sig.

Från och med nu så är jag huvudpersonen i mitt liv och jag tänker bara passa på att njuta medans det går bra. I fucking like it!





I mina fina arbetskläder :)




Hämtade ut mina skor idag, kommer att bo i dessa i vår. Så sköna!



Inte lika sköna men ännu snyggare. Min kollegas kommentar var "Men de där kan du ju döda någon med." Haha, får se om jag inviger dem i helgen.



1 kommentar:

carolina sa...

Vi är så glada för din skull. Njut, livet är skönt fast med vissa bakslag. Kram från extrafamiljen