Leta i den här bloggen

måndag 21 november 2011

Monday Morning


Måndag! Jippi! Eller inte. Men jag är ledig i alla fall och det är ju skönt. Fast ärligt talat hade jag ju hellre jobbat och dragit in lite cash men men.

Helgen har varit bra. I lördags höll jag på att stressa ihjäl mig eftersom jag skulle jobba, posta traderapaket, flyttstäda lägenhet och möta upp en annan traderaköpare innan jag skulle hoppa på tåget hem till min darling. Men jag överlevde och kvällen blev jättemysig. Vi åkte förbi Bankestad och gick in på deras julmässa och herregud så fint det är där. Jag vill också bo på ett slott!

På söndagen gick vi upp tidigt och åkte iväg till Linköping och efterlängtade IKEA. Jag köpte i och för sig inte jättemycket men lite nya tallrikar och glas blev det. Tyvärr hann vi inte med Ikanohuset men det var nog tur det för självscanningen på Ikea tog död på mitt kort så nu funkar det bara på ställen där man kan dra magnetremsan. Hur som helst, så åkte vi hem till Ia och firade henne. Underbart att träffa henne igen och se den fina lägenheten.

Tyvärr ska jag ju alltid göra bort mig så när jag skulle vara snäll och duka av tog jag självklart i en skållhet pajform och skrek F ordet inför hela deras släkt. Som tur är hörde inte alla men fan vad jag skämdes. Fast Ia hade kul haha.

Nu ska jag dricka dagens första kopp kaffe till Hem till gården och sen ska jag ringa Tele 2 och fråga varför bara 3 av mina 8 kanaler funkar. Igen. Blir så trött.

Inga kommentarer: