Leta i den här bloggen

måndag 21 november 2011

Den längsta skönhetsenkäten någonsin del 2

Här kommer del 2, var så goda!

Vad önskar du att du skulle göra i SP-väg men av någon anledning inte orkar/hinner
Jag borde köra brun-utan-sol eller sola solarium eftersom jag är blekare än snömannen och hatar det. Sen borde jag nog raka benen lite oftare, haha stackars Danne.

Hur viktig är förpackningen?
Den är viktig. Det är ju roligare att ha snygga skönhetsprodukter framme. Men självklart är funktionen viktigast.

Om du fick uppfinna en egen SP, vad skulle det vara?
En hudkräm som gav perfekt hy på en minut och som man bara behövde använda en gång i veckan. Superbillig skulle den vara också och finnas i jätteförpackningar.

Vad är det stördaste i väg du har gjort för att försköna dig?
Hmmm, har nog inte gjort så jättemycket stört. Eller, vissa tycker ju att det är stört att använda produkter med syra i eftersom det fräter lite på huden. Så det är väl det.
 Hur många nya SP köper du per månad?
Det är jätteolika. En månad kanske det mesta är slut och då kan det bli 10 olika grejer. En annan månad kanske jag bara köper 2. Det blir lite vad budgeten tillåter.

Din senaste upptäckt?
En av mina senaste upptäckter är E.L.F eller eyes lips face som de egentligen heter. Superbilligt smink med en hel del jättebra produkter. Deras primer, high definition powder och rouget fuschia fusion är några av mina varje-dag-produkter. Dessutom är deras creme eyeliner den bästa eyelinern jag testat. Superlätt att applicera och håller hur bra som helst. Rekommenderar verkligen.

När började du bli besatt (jo det är du) av SP?
Oj,det har jag nog varit hela livet tror jag. Men det började väl på allvar när jag var 12 ca.

Vid vilken ålder bör man börja använda SP?
När man vill men i mängder anpassade för sin ålder om ni förstår. Såklart ska inte 5-åringar vara sminkade till dagis men när man kommer upp i mellan/högstadiet vill väl många börja experimentera. Andra väntar längre och då får man väl göra det. Gör det som passar helt enkelt.

Går du på allt som tillverkarna påstår att det är bra för?
Nej jag vill gärna läsa recensioner först, Makeupalley.com har massa superbra recensioner och jag kollar alltid där om jag ska köpa nåt dyrt.

Vad skulle du rekommendera följande kändisar att använda för SP (endast en per kändis)
Lulu Carter En nagelfil! Såg hennes naglar på TV igår och de var så sjukt långa.
Elisabeth Höglund Ett glansserum till håret.
Roland Cedermark Var tvungen att googla eftersom jag inte vet vem det är. Men ja, en sax kanske. Frisyren känns lite väl 70-tal.
Basshunter Nån annan hårprodukt än gele.
Kissie Tycker faktiskt att Kissie är söt. Men Hon borde inte göra eyelinern som en krok utan mer uppåt tycker jag.
Coco – Ice T:s fru Här fick jag googla igen, och skulle nog först och främst rekommendera en annan stylist. Herregud.

Om du fick en livstidsförbrukning av en SP, vad skulle du välja?
Gud så svårt. Men Som det är nu skulle jag nog välja Jan Marinis Bioglycolic cleanser.

Köper du SP till din kille?
Nja, räknas parfymer? I så fall ja. Annars får han handla själv. Men han brukar be om råd faktiskt.

Bästa tips för att man ska känna sig fräsch dagen efter en vild partykväll?
Oj... Alltså, jag brukar vara sunkarnas sunk dagen efter men om man måste ut bland folk är väl det bästa tipset en lång dusch. Smörj in dig med nån bra ansiktskräm, sminka dig men inte för mycket då ser man ju bara ännu mer sliten ut. Satsa på ljusa skimrande nyanser runt ögonen så ser du piggare ut och en bra concealer gör underverk. På med nån riktigt fräsch parfym så lurar du dig själv lite.

Vad ska du göra i SP-väg härnäst?
Ska sminka mig om en stund innan jag drar ner till stan och fixar lite saker.

Så. Det var del 2, inte lika lång men hoppas att ni får nåt bra tips. Vill ni ha del 3 gör ni samma sak som innan. Gilla det här inlägget så kommer den imorgon.

Inga kommentarer: