Leta i den här bloggen

torsdag 24 november 2011

Den längsta skönhetsenkäten någonsin del 3

Eftersom i alla fall en person ville ha del 3 så kommer den här. Vill ni ha del 4? Gilla detta inlägg så fixar jag det.

Hur sminkar du dig till vardags? Känns som att jag redan svarat på det men ok, Jag grundar med Maybelline the Eraser foundation fortsätter med Make up Store Cover all mix concealer som täcker allt, E.L.F s High definition puder, Rouge från E.L.Fs studio line i färgen fucshia fusion, Bronzer från Everyday minerals, ögonskuggor från Isadora, använder en palett som heter Classic Nougats med bruna och beiga färger, använder den ljusatse som highlighter på kindben, ögonbrynsben och näsrygg. Mascara, Maybellines Lash Stiletto, Cream eyeliner från E.L.F och Just nu ett ljusrosa läppglans från Lumene i färgen Berry Smoothie.

Om du ska på rykande het dejt, hur sminkar du läpparna? Sist jag var på en rykande het dejt... Haha jo men jag satsar på lätta läppglans i ljusa färger så att det inte gör så mycket om man kletar av sig när man pussas.

Händerna är ju det som folk ofta glömmer bort att ta hand om. Det är dem som avslöjar din riktiga ålder. Hur behandlar du dina händer egentligen? Jag är manisk med mina händer. Har prövat allt och har nu hittat det bästa: handskrubb som du själv gör med olivolja och salt. Händerna blir sååå lena. Tyvärr är mina naglar nu katastrof men jag lackar över med ett guldfärgat lack och hoppas att ingen tittar på dem. Så smörjer jag in dem ca 4 gånger om dagen minst.

Du vaknar och du har värsta finnen mitt i fejjan. Hur hanterar du den jäveln? Jag duttar på sårtvätt och sminkar över så gott det går med Cover all mix.

Hur ofta tvättar du håret och varför? Varannan dag om jag inte ska göra nåt särskilt eller har tränat, då blir det oftare. Jag tycker att det blir fett så fort och då känner jag mig sunkig.

Ditt bästa budgetskönhetstips? Torrschampo från Batiste, olivolje skrubben till händerna.

Och bästa lyxinvesteringen för att bli snygg som satan? Jag vet att jag tjatar men ansiktsrengöringen från Jan Marini. När jag började använda den hade jag fet och oren hy med torra flagande, röda fläckar. Väldigt hett. Nu efter 3 veckor har jag renare, lenare och allmänt bättre hud. Inte för att den är perfekt men den är bättre än på mycket mycket länge.

Botox: absolut eller aldrig i livet? Efter 30 så definitivt om det behövs. Funderar till och med på att öppna ett botox-konto och börja spara redan nu.

Mineralsmink: är det inte bara bluff och båg? Tror att det funkar men att man måste kolla lite på innehållsförteckningen även om det är mineralsmink. Vissa innehåller ju lika mycket dåliga saker som bra. Jag gillar I.D bäst och som budget alternativ funkar Isadora.

Om du ska sova med en råhet kille. Sminkar du av dig och smörjer in dig med diverse attiraljer eller sover du med sminket? Jag sminkar av mig så klart, först när jag träffade danne sov jag med smink och gick upp tidigare än han för att fixa till mig. De dagarna är förbi haha.

Hårborttagning – vilken metod föredrar du? Alltså, jag skulle vilja ha råd att gå på vaxning då och då för att göra det själv är ett alldeles för stort projekt. Det blir Venus Embrace för mig.

Brun utan sol – bra eller värdelöst? Om bra, vilken använder du? Bra som fan!Ska börja få in det i min rutin igen. Jag kör på L'oreals spray den är bra.

Vilken är din största skönhetssynd som du begår? Jag böjer ögonfransarna efter mascaran ibland,

Vad får du mest komplimanger för sminkmässigt? Mina ögonfransar tror jag, de blir långa när de är böjda och har 3 lager mascara på. Och i helgen fick jag komplimanger för min eyeliner, det var kul.

Hur lång tid tar det varje morgon för dig att sminka dig? Cirka 20 min. Ibland mer om jag har tid.

Hur gör du dig redo för beachen?  Jag tränar och solar solarium. Men det hjälper inte ändå haha.

Vilka parfymer använder du? Heidi Klums Shine, Armani diamonds, Heiress, Fancy och Dkny golden delicious. Är parfymnörd.

Rynkor – hur motarbetar du dem? Med produkter som innehåller syror som peelar och förnyar huden. Ska investera i en ordentlig ögonkräm också.

Vilka färger (ögonskugga, läppar främst) använder du mest? Beige, rosa och grå.

Är det något smink du skulle vilja kunna använda men inte passar i? Skulle vilja ha rött eller mörklila läppstift oftare men det känns lite obekvämt.

Vad använder du för hårinpackning? Aussie 3 minute miracle och en mask för blont hår som jag köpte i Spanien, tror den heter MSK Platinum.

Hur har du naglarna? Asfula just nu. Har tappat nästan alla konstgjorda naglar så de ser ut som skit. Har en tid på onsdag men jag funderar på att skita i det eftersom det sliter så mycket på naglarna.

Inga kommentarer: