Leta i den här bloggen

söndag 27 november 2011

Den längsta skönhetsenkäten någonsin del 4


Min skönhetsrutin på morgonen:
Rengör och smörjer in ansiktet, sminkar mig i ca 20 min, plattar eller lockar håret, har i glansserum och sprayar på mig parfym. Klart!


Hur gör du dig festsnygg?
Jag älskar ju sotade och markerade ögon så jag öser på med mörkgrå eller mörkbrun ögonskugga, eyeliner och typ 4 lager mascara. I övrigt försöker jag få till en så snygg bas som möjligt. Man kan ju ösa på med lite mer smink på kvällen när det är mörkare så jag tar lite extra av allt. Håret har jag helst i stora lockar eller perfekt plattat.


Hur sköter du ditt hår?
Efter år av misshandel med blekning, plattänger och fön har jag börjat att ta hand om mitt hår bättre. Tvättar det varannan dag och har alltid i balsam eller inpackning. Låter det självtorka när jag hinner och har alltid i värmeskydd när jag plattar.

Vem är din skönhetsikon?
Jag inspireras av Reese Witherspoon, Megan Fox och Victorias secret modellerna.


Hur doftar du?
Alltså, jag är besatt av parfymer. Jag kan gå i timmar i parfymbutiker (särskilt utomlands, i Spanien fick Daniel bokstavligt talat släpa ut mig från Tax freen) och lukta på allt. Just nu använder jag mest Shine, Heiress och Fancy. Vill ha en riktigt varm och vintrig parfym också, letar som en liten gnu efter en perfekt.

Var köper du mest skönhet? Speciell butik? Webshop?
Jag handlar massor på HM och Åhlens. Ska jag köpa nåt dyrt är det tradera som gäller, där finns det massor av bra skönhetsprodukter (obs. oanvända) till vrakpriser. Se upp för kopior bara.

Vilken skönhetsprodukt kan du inte leva utan?
Foundation, känner mig så jävla naken då.

Om du nästan är helt pank, vad köper du ändå?
Det är nog foundation, har man dålig hy som jag tycker att jag har så är det ett måste.

Ditt bästa budgetknep?
Tradera. Du kan hitta vad som helst till bra priser. Annars är E.l.f en superbra sida med sjukt billiga produkter.


Har du gjort någon skönhetsmiss någon gång?
Hela högstadiet känns som en skönhetsmiss. Men det ska ju liksom vara det, man testar sig ju fram.

Vad lägger du allra mest pengar på?
Bra basprodukter. En bra foundation och concealer kan jag lägga mer pengar på än till exempel läppglans. Och hudvård betalar jag gärna mer för om jag vet att det funkar.

Gör du några skönhetsbehandlingar?
Jag gör naglarna en gång i månaden. Skulle gärna gå på ansiktsbehandlingar, vaxning och massa annat men tyvärr blir det för dyrt. Skulle vilja testa laserfettsugning också men som sagt, pengar...


Det var sista delen i skönhetsenkäten. Kopiera gärna och gör den själv, alltid kul att få nya tips :)

Inga kommentarer: