Leta i den här bloggen

måndag 28 november 2011

Måndagsbarn



"Vad har du gjort av dig, för dig med dig själv?"
 
 Är ledig denna måndag också, lyxigt värre. Har styrt med en massa här hemma, skickat traderapaket (vilket innebar att bära ett älghuvud över halva stan, frågor på det?), betalat räkningar, städat så jag slipper bo i misär och varit hemma hos min pappa och ätit mat.

Annars har jag väl inte gjort nåt särskilt. Tänkt en massa och läst ett såå bra inlägg om respekt hos Michaela Forni. Läs det. Lovade mig själv att börja respektera mig själv lite mer och kanske ta hand om mig själv lite bättre från och med nu. Om inte jag är snäll mot mig själv kan jag ju inte förvänta mig att andra ska vara det heller.

Jag har ju ganska svårt att se mina positiva egenskaper och fokuserar alldeles för mycket på det negativa. Men nu ska jag försöka att tycka om mig själv och framförallt respektera mig själv och stå på mig i situationer när jag blir orättvist behandlad. Det har ju tidigare varit min specialitet så jag ska försöka hitta tillbaka till det.

Inga kommentarer: