Leta i den här bloggen

måndag 7 november 2011

Måndagkväll

Nu är jag hemma efter en lång men rolig dag i Vimmerby. Stor skillnad att jobba i en så liten butik, mysigt och inte ett dugg stressigt. Det gör jag gärna om. Såå skönt att komma iväg och se nåt annat än det man ser varje dag. Skit samma om man bara åker till lilla Vimmerby liksom, bara att komma till en plats där inte varannan människa känner igen mig var ju ett stort plus. Behövde verkligen en liten paus härifrån.

Jag tror att de flesta kan hålla med om att det är skönt att vara ny på en plats och träffa människor som inte har några förutfattade meningar. Då kan man vara sig själv utan att saker som folk har hört och tror sig veta kommer i vägen.

Skulle så gärna ta en liten mini-semester snart och åka och hälsa på nån av mina vänner men det är ju så förbannat dyrt. Och på nåt sätt känner jag att jag har gjort mitt när det gäller bussresor efter åren i Växjö. Vill ha körkort!!! Nu nu nu!

Fast just nu nu nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det en tidig kväll för mig, har ju varit uppe ända sen kl 7 och det är jag inte direkt van vid. Imorn böjar jag kl 11.45, en mycket trevligare tid :)

Inga kommentarer: