Leta i den här bloggen

onsdag 1 december 2010

Herregud!

Den här dagen började på typ sämsta tänkbara sätt. Termometern visade -14 när vi gick upp för att älsklingen skulle åka til jobbet. Tyckte så himla synd om honom som skulle jobba UTOMHUS! Helt sjukt att sånt ens är tillåtet såhär års. Mig gick det inte heller så bra för eftersom min buss körde fast i snön och hamnade med ena sidan nere i diket. Chauffören ringde efter bärgning och vart ringer denna smarta individ? Jo till Orskarshamn. Men innan den hade kommit kom de på att man ju faktiskt kunde skotta bort snön vid framdörren och ringa efter taxibussarna. Det tog TVÅ jävla timmar innan de kom på detta! Helt otroligt. Plus att människan som satt bakom mig var jobbigast i kommunen. Hel ärligt, vi fick höra allt ifrån hur alla hon känner firar nyår till varför hennes barn inte fick äta frukost i bar överkropp. Väldigt intressant, antecknade allt. NOT!

Nu har jag ätit frukost, tinat upp och skickat in näst sista uppgiften i Storytelling. Snart är en kurs klar iaf, skönt. Dagens mission är att gå och handla mat och beställa böcker på biblioteket. Nån som vill göra det åt mig?

//Lina

Inga kommentarer: