Leta i den här bloggen

måndag 27 december 2010

Skönhetsfrågor

Snodde den här listan men kommer inte ihåg från vilken blogg :)

Spelar smink en stor roll i ditt liv: Ja absolut, smink och skönhetsprodukter är ett av mina största intressen hur konstigt det än kan låta. Jag kan sitta och planera ett nytt inköp hur länge som helst och läsa på om olika produkter.

Hur ser din vardagsmake-up ut: Om jag vet att jag bara ska vara hemma och inte träffa nån är jag osminkad. Om jag ska träffa folk blir det såhär: Foundation från I.d eller L'oreal, concealer och puder från maybelline, rouge från L'oreal, ögonbrynspenna och bronzepuder från HM, ljusrosa ögonskugga från pierre rene, Diorshow mascara och ljusrosa läppglans, just nu har jag ett favoritgloss från Viva la Diva. Jag vet, det ser ut som att det tar en timma att sminka mig men det tar 15-20 minuter, max. Är snabb :)

Hur tar du hand om ditt hår: Har man som jag varit elak och blekt sönder håret får man leva med att det ger tillbaka och beter sig lite illa efteråt. Mitt hår är jättetorrt i topparna, ok i längderna och blir snabbt fett i botten. Har hittat ett märke som jag tycker är riktigt bra, Aussie Haircare, nu använder jag deras "Take the heat" serie eftersom jag plattar håret väldigt ofta. Serien luktar gudomligt gott och består av Shampoo, balsam och värmeskyddsspray. Dessutom har jag en inpackning från samma märke "3 minute miracle" som ska verka fuktgivande och den tycker jag är den bästa inpackning jag testat. Alla Aussie-produkter finns btw på Rusta nu till nästan halva priset.

Hur tar du hand om din hy: Jag har hopplös hy, för det mesta är det fet men nu på vintern blir den torr på vissa partier och flagar, väldigt hett. Men jag använder en rengöring från Clarins "Energizing" som jag tycker funkar bra och man känner sig väldigt ren. Sen har jag en fuktkräm från Aco för fet hy men den ska bytas ut nu i vinter när jag är så torr. Använder ansiktsmasker och peeling ungefär 2-3 gånger i veckan. Bästa peelingen kommer från Estee Lauder och heter "Perfectly Clean" tyvärr är den så dyr att jag bara kan köpa den på rea.

Har du någon favorit parfym: Nja, jag växlar väldigt mycket. I somras ville jag ha lätta och blommiga parfymer och ny är jag sugen på nåt lite mjukare och sötare. Men det är svårt. Parfymer som jag tycker luktar supergott på andra är Bvlgari Rose Esentielle, Ralph Lauren och alla Escadas sommardofter. Men på mig själv har jag svårt att hitta nån jag trivs med. Funderar på en från Dior men den va så dyr så jag vet inte. På killar har jag tre favoriter: Jean Paul Gaultiers svarta, Replay och Armani Code. Den sista fick Danne i julklapp och nu kan jag sitta och lukta på honom i flera timmar ;)

Brukar du låna smink av vänner/familj: Det händer, brukar låna rouge av mamma när jag är där ibland och sånt som är i flaskor, typ foundation skulle jag kunna låna. Skulle aldrig låna ögonsmink, massa främmande bakterier.

Brukar du skönhetsslarva med något: Är väldigt lat när det gäller att raka benen nu på vintern när det inte är nån som ska se dem direkt. Stackars Daniel :P

Vilket är ditt bästa skönhetsknep: Helt ärligt: Att le. I somras sa en kille jag jobbar med att jag var den vackraste personen han kände just för att han tyckte att jag alltid såg så glad och trevlig ut. Det kan vara det finaste komplimangen jag någonsin fått. Annars är mitt tips att se välvårdad ut. Man behöver absolut inga mängder smink men att se hel och ren ut går alltid hem.

Om du bara fick använda 5 produkter resten av livet vilka skulle det
vara:
I.ds foundation, make up stores concealer, mascara från Max factor, rouge från L'oreal och läppglans vilket som helst i en ljusrosa naturlig nyans.

Vilken skönhetstrend satsar du på i vinter: Följer inte så mycket sminktrender utan satsar på det som jag trivs i. Vill lära mig att göra riktigt snygga eyeliner-vingar så det ska jag öva på.

//Lina

Inga kommentarer: