Leta i den här bloggen

tisdag 14 december 2010

Dag 7 - Min bästa vän

Det är en total omöjlighet för mig att välja EN bästa vän. Jag har så många fina och bra vänner att det skulle vara som att försöka välja ett favoritbarn eller nåt sånt. Men jag kommer alltid att ha två personer som står mig lite närmare än alla andra och som känner mig bäst. Linnéa och Cajsa är verkligen de jag har känt längst och umgåtts med mest under åren.




Linnéa och jag umgicks redan innan vi var födda eftersom våra föräldrar var med i samma föräldragrupp men vi lärde känna varandra på lågstadiet när vi fick den fina idén att leka med en gammal skosula som vi hittade. På den vägen är det. Vi har gjort så mycket skumt och roligt genom åren. Tagit hand om en hel familj pinnar som om de vore djur, varit de mest påklädda barnen på hela skolan(våra mammor hade tydligen mumier som stilförebilder) haft Harry Potter klubb i hennes bastu (vi gick seriöst och väntade på brev från Hogwarts och tillverkade trollstavar), samlat på oss en miljon smådjur av plast, spelat in suspekta filmer, "Morden i midsommar" tänk deckare i villamiljö haha, pluggat matte på helgerna typ hela mellanstadiet och tagit oss igenom en massa jobbigheter på högstadiet. Utan henne hade jag nog dött någon gång i femman. I alla fall mått väldigt dåligt. Vi blev ofta tagna för tvillingar (eftersom vi tydligen hade väldigt många synskadade i vår närhet) Sedan gjorde vi karriär på Västerviks Djurskydd där vi handskades med både vilda djur och ännu vildare människor. Vi var med på samma dansföreställningar och åt väldigt mycket pommes i simhallens restaurnag. Dessutom delar vi vår apoteks-festisch, nässpraysberoende och har även haft delad vårdnad om en kanin. Linnéa är en helt underbart rolig och snäll människa och även om vi inte träffas så ofta nu för att vi bor i olika städer så känns det inte som att det har gått så lång tid när vi faktiskt ses.

Cajsa kom in i bilden på den oförglömliga utbytesresan till Berga och Barcelona med Spanskaklassen från högstsdiet. Vi hade i och för sig träffats på ett konfirmationsläger några år innan men då tyckte hon att vi var konstiga haha. Vilket vi också kan ha varit :P. Hur som helst började vi finna varandra när jag och Linnéa vidtog extrema åtgärder mot bakterier på det sunkiga vandrarhemmet. Eftersom Cajsa är väldigt anti-bakterier blev hon glad över att någon förstod henne. När vi skulle till Nordens storsta nöjesfält blev vi den rädda (och illamående) trion som inte vågade åka så mycket så vi fick gå för oss själva och det var nog då vi blev Vi liksom. Sen fortsatte vi umgås när vi kom hem och på gymnasiet var vi oskiljaktiga. Vi har haft miljoner tjejkvällar, några med frukt och andra utan. Vi har pratat om allt mellan himmel och jord för vi är båda väldigt bra på att prata. Ett tag var jag hemma hos Cajsa så mycket att hennes familj blev som min extrafamilj. Jag fick ju till och med följa med på semester två gånger. De resorna är oförglömliga. I trean fick vi tack och lov umgås lite mer på skoltid eftersom vi gick i samma Cambridge-engelska (egentligen hamnade jag i en annan grupp men vägrade gå där) och så gjorde vi världens bästa projektarbete. Cajsa och jag är väldigt lika på många sätt och väldigt olika på många andra. Vi älskar hudvårdsprodukter, ett tag var vi besatta av "Happyderm" krämen och perfekt hy är liksom vårt mål i livet. Vi har hittat en "fågelfot" i en avokado och vi har sett dåliga romantiska komedier. Vi har förövrigt bott på Skavsta i 24 timmar utan att irritera ihjäl oss på varandra. Cajsa är nog den mest medkännande personen jag känner, en gång när vi var yngre och jag hade tappat bort 500 :-(förmögenhet för mig då) och ringde till henne blev hon ännu ledsnare än jag vilket ledde till att jag fick pengarna av hennes föräldrar. Om Linnéa var den som hjälpte mig att överleva högstadiet så var Cajsa (och hennes familj) den som fick mig att ta mig igenom Gymnasiet. Cajsa är också en av de roligaste människor jag känner även om hon själv säger sig vara en tråkig människa ;)

Dessa två är de finaste personerna som finns och jag längtar verkligen tills vi kan ses allihop igen. Vid jul håller ni er hemma, hör ni det? :)
Massa (bacillfria) Pussar på er!

//Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh vad fint skrivet!!!
Massor pussar till dig!
Snart ses vi!

//L