Leta i den här bloggen

fredag 3 december 2010

Snö, snö, snö

När ska det räcka med snö undrar jag? Man kan ju inte göra något som vanligt när det är sånt här skitväder. Kom inte och säg att det är mysigt med snö för det tycker man nog bara om man inte måste vara ute i den och göra nåt väsentligt. Visst, jag skulle också gilla snön om jag bara behövde gå ut i den för att åka pulka. Men när bussar är försenade eller inte går alls, bilar vägrar starta och det inte går att cykla för att det är svinhalt, hur i helvete ska man ta sig fram. Om man inte vill gå flera mil. Usch och fy för snön säger jag bara.

Och alla ni som älskar snö behöver ju inte bli för upprörda, alla gillar inte samma saker även om det verkar vara oerhört svårt att acceptera.

Är fortfarande bitter och sur på allt och dessutom har jag ont i ryggen, är inte en rolig människa just nu.

//Lina

Inga kommentarer: