Leta i den här bloggen

måndag 20 december 2010

59 frågor.

1. Hur gammal är du om fem år? 27 år!

2. Vem var den sista du träffade? Min lillebror, han var här i lördags.

3. Hur lång är du? 160 cm

4. Vilken var den senaste film du såg? "Välkommen i familjen" den var helt ok.

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Hej Älskling! Hittat mobilen än? Puss" Till Daniel obviously.

7. Vad är dagens planer? Har inga särskilda planer, är fortfarande inte frisk så jag ska va hemma och plugga och se på tv. KUL!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Föredrar sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De har aldrig varit gifta så man kan inte säga att de är skilda, men separerade.

10. När såg du senast din mamma? I fredags, hon hade varit och handlat åt mig.

11. Vilken ögonfärg har du? Mörkt blå-grå-gröna, de flesta tror att jag är brunögd men det är bara allra längst in.

12. När vaknade du idag? 10.00

13. Har du någon gång hittat en katt? Inte som jag kan komma på. Däremot fick vi två upphittade katter när jag bodde hos mamma. Vi skulle ge dem vidare till djurskyddet men de kom aldrig så långt :)

14. Vilken är din favoritplats? I sängen med min karl tror jag hehe, eller på en lagom varm och solig strand.

15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkaren.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis jobbar jag med något jag gillar och bor ihop med min man i ett fint hus, helst ett slott eller herrgård. Skulle nog inte ha nåt emot ett barn heller. Jag hoppas att jag fortfarande har kontakt med mina vänner och att jag inte har blivit en tråkig människa. Hus i Spanien har jag också + ett fett bankkonto haha.

17. Vad skrämde dig som barn? Stora stygga vargen. Usch, kan fortfarande inte titta i boken han fanns med i. Trauma på hög nivå!

18. Vem fick dig att skratta senast? Daniel tror jag. Brukar skratta när jag pratar med honom.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Inte för ung kanske men för ointresserad.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Brukar sova i trosor och linne. Men nu när det är så kallt blir det mjukisbyxor också, i alla fall när jag sover själv.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4, är besatt av att ligga med huvudet högt.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett, Småland.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Det har hänt men inte ofta. Kanske 4-5 gånger. Jag har spy-fobi så jag undviker det helst.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor, Älskar skor!

26. Är du social? Haha, ja, jag är väldigt social när jag är på humör.

27. Vilken är din favoritglass? B&J's half baked, mango sorbet och chokladglass.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, ta körkort och köpa möbler till min lägenhet. Spara.

29. Tycker du om kinamat? Ja, särskilt allt som har med satay-sås att göra.

30. Tycker du om kaffe? Jag älskar kaffe

31. Vad dricker du till frukost? Oftast te eller juice.

32. Sover du på någon särskild sida? Jag har en fix idé om att jag måste sova ytterst om sängen står mot väggen. Känner mig instängd annars.

33. Kan du spela poker? Ja men jag är inte särskilt bra.

34. Tycker du om att mysa? Vem fan gillar inte att mysa?

35. Är du en beroendemänniska? Ja det är jag nog.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja en gymnasielärare.

37. Vill du ha barn? Förut var jag jätte-anti barn men nu har jag ändrat mig, vill ha barn men inte än. Efter 25 känns lagom för mig.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, Spanska och lite Franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Jag gillar både och men pooler är ju varmare.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, skor, smink, skönhetsbehandlingar, resor och inredning. Om jag fick välja alltså.

42. Äger du dyra smycken? Nja, några stycken. Det beror på vad man definierar som dyrt.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nepp, det är verkligen inte min grej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Te, halstabletter

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, va svårt. Jag känner så många roliga människor att jag inte kan välja.

46. Välj ett ärr på din kropp? Vaddå välj? Jag skulle helst vilja bli av med mina ärr, har ganska många för att jag va så oförsiktig förr och jämt skulle bära runt på arga katter. Det konstigatse ärret är ett vattkoppsärr mitt i pannan, har tänkt ta bort det jättelänge men är rädd för att få ett ännu större.

47. Vad har du för ringsignal? Passenger - Iggy Pop

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, Mamma har sparat ganska mycket.

49. Flirtar du mycket? Andra tror nog att jag gör det men själv tycker jag inte det. Bara om jag vinner nåt på det haha ;)

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I mitt rum i Växjö. Kommer ihåg att Daniel skulle hälsa på den dagen, det är därför jag ser så glad ut.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Martinakoden av Martina Haag

54. Läser du dagstidningen? Om jag är hemma hos nån som har den så gör jag det.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Ja, speciellt när jag är full.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Ingen aning faktiskt

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min pappas person nr

59. När var du i kyrkan senast? I somras när jag var på begravning. Är inte i kyrkan så ofta.

//Lina

Inga kommentarer: