Leta i den här bloggen

fredag 17 december 2010

Dag 9 - Min tro

Jag har aldrig varit särskilt troende på ett religiöst sätt. Visst, jag trodde på gud när jag var riktigt liten, det var liksom självklart att han fanns. Men nu vet jag inte, jag tycker att det känns lite fel att leva på ett visst sätt i det här livet för att vänta på nästa. Om vi inte får ett nästa liv då? Men det är självklart upp till var och en att bestämma själv.

Jag tror på att man till stor del styr sitt eget liv och sina förutsättningar. Allt man gör leder någonstans och alla erfarenheter är bra erfarenheter. Jag tror på att försöka bli så lycklig och nöjd med sitt liv som det bara går och uppfylla sina drömmar, oavsett om de handlar om att bilda familj, karriär, resor eller något helt annat. Om man går sin egen väg och tror på sig själv kommer man så mycket längre än om man lyssnar på vad alla tycker att man borde göra. Dessutom tror jag på att våga prova. Är man missnöjd med platsen man bor på, våga flytta, är man missnöjd med sitt jobb, våga byta. Detsamma gäller vänner eller partners. Våga göra något åt situationer du är missnöjd med och våga prova att göra något nytt.

//Lina

Inga kommentarer: