Leta i den här bloggen

fredag 10 december 2010

Dag 6 - Min dag

Min dag började vid ca 9.00 imorse. Då åt jag frukost och kollade lite på nyhetsmorgon. Sen tog jag tag i uppsatsen som ska lämnas in idag. Egentligen vid kl 8 imorse men angående det säger jag bara HA! Mellan ca 10.00 och 16.00 har jag med enstaka avbrott för typ lunch (havregrynsgröt, classy) och bloggläsning bara skrivit på uppsatsen. Vid 16 fick jag nog och började städa lägenheten. Har plockat bort nästan alla störiga saker som jag inte vet var jag ska göra av (stoppat in dem i garderoben), tagit hand om snusk-köket, snabbstädat badrummet och bäddat rent. Tände ett av mina irländska döftljus "Cherry blossom" också så nu luktar hela lägenheten fräscht istället för sopor. Dem har jag gått ut med också. Ett tips på doftljusfronten är Yankee Candles som verkligen luktar i hela rummet och inte bara om man står 1 cm ifrån som många andra. Vet inte om de finns att köpa i närheten av Västervik men om nån vet så kan ni väl säga till. Köpte ett som heter "Christmas cookie" också som luktar typ vanilj/kola, hur härligt som helst, billiga va de också.

Just nu sitter jag och väntar på att Daniel ska komma hit så att vi kan bestämma vad vi ska äta för jag börjar bli lite hungrig. Känner verkligen inte för att laga nåt hemma och stöka till nu när det är så fint dessutom är jag sugen på kina-mat. Satay-kyckling = mums. Hur som helst ska jag skriva klart min analys av hur moralpanik i media bör hanteras och undvikas. Kul jul! Men jag vill gärna bli klar så att jag kan skita i det resten av helgen.

Det var min dag!

//Lina

Inga kommentarer: