Leta i den här bloggen

måndag 6 februari 2012

Vad gör vi? Nu kör vi!

Nu har jag latat mig tillräckligt länge. Den här veckan satsar jag på hårdträning eftersom jag bara jobbar en dag (vad jag vet) och då har massor av tid att lägga på träningen. Jag tänkte ta upp styrketräningen igen, det kan vara kul att se lite mer skillnad muskelmässigt tänker jag.

Jag vill inte gå ner något speciellt i vikt (ca 1,5-2 kg) utan få en mer vältränad kropp med lite snygga muskler i framför allt armar och mage. Sen skulle det ju inte göra något om låren blev lite fastare också.

Så nu ser mitt träningsschema ut såhär denna vecka. Med tre gympass som minimum, de dagar där det står Kondition/promenad får jag välja om jag vill gå till gymmet och konditionsträna, vilket är det bästa, eller om jag vill ta en promenad. Då blir det lättare att anpassa träningen.

Måndag: Kondition + styrka
Tisdag: Promenad/kondition
Onsdag: Kondition + styrka
Torsdag: Promenad/ kondition
Fredag: Kondition + styrka

Ska verkligen försöka hålla planeringen förutsatt att jag inte får jobba mer. Då får jag planera om.

Inga kommentarer: