Leta i den här bloggen

söndag 5 februari 2012

Mat mat mat

Herregud vad den här helgen bjuder på mycket mat. Igår blev jag bjuden på lunch hemma hos pappa, köttfärslimpa som jag älskar men aldrig tar mig tid att göra själv, sen på kvällen lagade jag, mamma och Kent rådjursstek med potatis sås och gele. Eller, de lagade och jag satt mest och kollade på med en gin och tonic i handen. Åt middag till Melodifestivalen och det var så gott att jag nästan kunde förtränga att helt fel bidrag gick vidare.

Idag ska jag och brorsan bjuda in familjen på trerätters middag hemma hos mamma, lovar att ta lite bilder så att ni får se våra skapelser. Är grymt peppad! Jag älskar ju god mat och gott vin, det sätter verkligen guldkant på tillvaron. Får man ens använda sånna uttryck när man är under 40?

Ska göra nåt så kul som att städa trapphuset först, inte kul men men det är ju min vecka och då måste man. Sen ska jag försöka hinna träna innan vi åker ut till mamma. Hoppas på att min älskling dyker upp också, saknar honom.

Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer: