Leta i den här bloggen

måndag 6 februari 2012

Ricinolja- update 1

Här kommer första recensionen på Ricinoljan:

Jag använde den först som en inpackning i hela håret. Gnuggade in oljan överallt, blåste lite med fönen, lät den sitta i i ungefär en timme och sen tvättade jag ur den med två omgångar schampo och hade i balsam.

Resultat: Nja, jag hade nog väntat mig lite mer. Trodde att håret skulle bli super-mega lent men det kändes som vanligt. Men jag kan tänka mig att man måste använda den mer än en gång så jag ska ge den ett nytt försök ikväll. Sen har jag inte märkt att håret vuxit mer än vanligt men som sagt, man måste nog använda den mer än en gång.

Sen har jag testat att ha den på ögonfransarna när jag sover och jag vet inte om det ger effekt eller om mina fransar bara är inne i en bra period för de är väldigt fina just nu. Ska fortsätta så får vi se.

Smörjer även in händer och fötter på kvällen och där måste jag säga att den verkligen gör sitt jobb. Man blir jättelen och mjuk och det känns bra att inte smörja in sig med massa kemikalier. Så på riktigt torr hud gör den underverk. Jag kommer definitivt att fortsätta att använda ricinoljan på huden och jag ska ge den en chans till när det gäller håret.

2 kommentarer:

Thea sa...

Åh coolt! Hur funkar de när man har på fransarna då? Ska man ta bort de eller torkar de typ in? Har du oljan från Apoteket eller nån annan? Min är från Apoteket, har bara använt den tre ggr men märker ingen skillnad än, men ska man se resultat får man väl hålla på ett tag.

Kaos-Lina sa...

Jag har hört att det ska ge längre fransar men jag vet inte än om det funkar. Jag gnuggar in lite innan jag går och lägger mig så sjunker det in under natten. Om inte annat så håller det väl fransarna mjuka och fina :) Ska bli kul att se om det faktiskt funkar :)Har också apotekets.