Leta i den här bloggen

måndag 27 februari 2012

Underbar helg!

Alltså jag har haft en så underbart rolig helg! Det var längesen jag verkligen inte hade nåt att klaga på och det var så himla skönt.

Fredagen började med en liten shoppingrunda med min mor som resulterade i en så fin skinnjacka från Lindex. Älskar den. Sen jobbade jag till stängning och det var full fart på jobbet, härligt när man har att göra hela tiden. Efter jobbet köpte jag Thai mat och en stor påse godis och åkte hem och tog det lugnt ett tag innan det var dags att göra sig iordning och möta Henri på stan. Har inte träffat honom på över ett år så det var grymt kul att ses, hann catcha up ett bra tag innan älsklingen kom in till stan och vi drog vidare till Club 9 där en kompis hade spelning. Han var superduktig och vi hade jättetrevligt. Men blev typ chockad av allt white trash som hängde på Club 9, helt sjukt hur en del beter sig. Och då är jag ändå jävligt tolerant efter ett antal år i krogbranschen. Hur som helst så var vi kvar till typ halv ett innan vi gick hem.

Lördagen började med en sovmorgon som jag tror att både jag och älsklingen behövde. Var inte ett dugg bakis som tur var så vi gick ner på stan en sväng. Hittade hårfärg och en hårolja som jag ska visa i ett separat inlägg sen. Sen blev det systemet och Jysk innan vi åkte och hämtade min crosstrainer som jag fyndat på blocket. Är så himla nöjd med den och så skönt att kunna träna hemma.

På kvällen var vi hos Eveline och Pierre som bjöd på tacomiddag, jättemysigt och gott. Sen åkte vi och bowlade med dem plus Ida och Daniel G. Jag förlorade stort men det var kul ändå, sjukt länge sen jag bowlade. Efter bowlingen gick vi hem till mig för ett (eller två) glas vin och lite snack innan vi gick iväg till Club 9 igen. Inte varit där på flera månader men nu två gånger på en helg haha. Hur som helst så blev det ett par omgångar biljard (jag sög) och några drinkar. Betydligt bättre folk där i lördags, så vi hade superkul. När de andra ville gå hem mötte jag upp en kollega och drog vidare till Harrys, som jag annars inte brukar gilla men den här gången var det jättekul. Det blev ett par cider och massa dans innan jag gick strax efter två. Hade sällskap med en annan kollega hem, skönt att slippa gå själv. Mycket tryggare när man är två.

Söndagen var bara en lugn slappdag, mådde bra men var lite trött så vi bara myste hemma och kollade på Big Bang theory, mitt favvo program. Sen följde jag med min älskling hem.

Som sagt, toppenhelg!

Inga kommentarer: