Leta i den här bloggen

torsdag 23 februari 2012

Förlåt

Det känns som att bloggen bara blir mer och mer negativ och jag ber om ursäkt, inte meningen att ni ska behöva läsa mitt gnäll. Men bloggen speglar ju en del av mitt liv och då blir den lätt "infekterad" när det inte är bra på andra plan.

Har ju gått omkring och känt mig halvsjuk och hängig så himla länge och eftersom jag har ett väldigt socialt jobb så blir det lätt att jag gör av med all energi där, då har jag ingen ork att vara positiv på fritiden. Var på vårdcentralen igår och blev typ tappad på blod helt och hållet så nu ska de väl kunna räkna ut vad som är felet. Har än så länge bara fått reda på att jag har järnbrist så det var ju inte så farligt. Helt sjukt att en sån liten grej kan påverka så mycket.

Sen sa läkaren att jag skulle hålla koll på stressnivån i mitt liv så att jag inte stressar för mycket, då blir man tydligen mer mottaglig för förkylningar och andra virus. Haha, lätt när man är Sveriges stressigaste människa. Kanske inte utåt, då tror jag nog att folk kan få ett helt annat intryck (rättare sagt, jag vet att de får ett annat intryck) men inombords är jag så sjukt stressad över allting.

Nu har jag som tur är blivit av med ett stort stressmoment eftersom jag vet att jag har jobb i ett halvår till och dessutom kommer att få jobba mycket mer i sommar. Men det finns ju fortfarande tusen saker/människor som jag kan stressa upp mig över.

Framförallt människor tycker jag är så himla svårt att hantera haha. Eftersom jag är en rak och hyfsat okomplicerad person har jag så svårt för intriger och hela den här "jag umgås med dig just nu så jag kan berätta vad du säger för andra sen" grejen klarar jag bara inte av. Då får det vara.

Sen har ju jag ett STORT problem och det är ju att jag aldrig litar på folk. Har väl träffat för många som det inte går att lita på helt enkelt och jag har skitsvårt att släppa in folk och öppna upp mig. Sen är det kanske bra eftersom det alltid slår tillbaka på mig själv så fort jag gör det så lika bra att låta bli.

Jag har alltid sagt att jag inte bryr mig om vad folk tycker om mig, och det gör jag inte heller när det gäller folk som jag inte ska ha att göra med nån längre tid. Skiter tillexempel i om folk jag inte känner tycker att jag är dum i huvudet men när det kommer till folk som jag själv tycker om så blir jag jätteosäker och tror aldrig att nån tycker om mig. Låter mer tragiskt än vad det är haha.

Nu fick ni visst en hel roman att läsa. Själv köpte jag Sofi Fahrmans "Elsas Hemligheter" Som jag ska läsa ikväll.

Godnatt!


Inga kommentarer: