Leta i den här bloggen

onsdag 23 mars 2011

What's up?

Ja idag händer som vanligt inget spännande, gud vad tråkig jag låter men så är det när man är nånstans mellan sjuk och frisk och är för trött för att göra nåt och för rastlös för att bara ligga och glo. Suger är vad det gör.

Nåt annat som suger är att jag aldrig kommer igång och får nån rutin i träningen när jag får dessa sjuk-avbrott hela tiden. Jävligt irriterande! Ja jag vet att jag tjatar om träningen heeeela tiden men det är väl klart att jag vill köra igång och se lite resultat nu när jag ändå har skaffat kortet och tagit tag i det.

Och till alla er som tror att jag har utvecklats till nån träningsnarkoman/ätstörd så kan jag ju säga att så är inte fallet. Jag fattar inte att det ska vara så kontroversiellt att någon som är "smal" vill träna för att komma i toppform. Då har man plötsligt anorexi och är besatt. Men om någon som är överviktig börjar träna då är den plötsligt jätteduktig. Mycket märkligt. Jag tycker att man ska uppmuntra all fysisk aktivitet så länge den inte går till en nivå som är skadlig. Jag vill träna av fyra anledningar:

1. Ja, jag vill gå ner i vikt/cm men inte mycket. Ca 4 kg vill jag bli av med vilket inte är orimligt eller skadligt på nåt sätt.

2. Jag vill bli starkare och få snygga muskler.

3. Jag vill ha bättre kondition vilket leder till att jag orkar mer.

4. Jag vill bli gladare och piggare vilket jag tycker att man blir om man rör sig.

Så nu vet ni det. Nu ska jag återgå till min oerhört fascinerande bok.

//Lina

Inga kommentarer: