Leta i den här bloggen

måndag 28 mars 2011

Helgen!

Ja, var ska man börja? Älsklingens födelsedag firades på bästa sätt med massor av fint folk hemma hos mig efter en dag av kaos haha. Jag är ju lite av en perfektionist och när det ska komma hem folk till mig så vill jag gärna ha det lite städat och fint. Dagen till ära hade Daniel planerat in ungefär 100 andra saker, han skulle klättra, bowla, basta, handla kläder, gå till systemet mm.mm men eftersom jag är en sån elak flickvän fick han va hemma och städa istället haha. Höjdpunkten på dagen var nog när jag upptäckte en stor fläck på mattan och Danne bestämde sig för att bada mattan i badkaret (med hjälp av Ia) och sen försöka föna den torr. Det gick ju halvbra kan jag ju avslöja, tror inte att det var någon som hade torra strumpor i slutet av kvällen. Dessutom blev det en liten översvämning i köket eftersom diskmaskinen började läcka. Men det ordnade upp sig till slut. Tack Ia för all hjälp!

Festen blev superlyckad med massa folk (tror att vi va ca 25 st i min lilla lägenhet), massa dricka och massa skratt. Så himla kul att så många kunde komma och att alla bidrog till så bra stämning hela kvällen. Vid halv tolv (tror jag) drog de flesta av oss vidare till Palladium där jag var överallt och ingenstans haha. Jag blir ju lätt lite rastlös och vill gå runt och se vad som händer överallt. Träffade ännu mer trevligt folk och drog väl en och annan fisherman. Dansgolvet spenderades det lite tid på också. Sammanfattat blev det en alldeles perfekt kväll och jag lyckades hålla mig på en acceptabel nivå haha.

Just det, tack Lina för att du ställde dig och diskade och plockade undan flaskor i köket, det var guld värt dagen efter. Och tack Niclas för att du glömde 1/4 av din pizza, utan den hade jag inte överlevt haha.

Just det igen! Om någon har sett en svart skinnjacka med fårskinnskrage på villovägar kan jag ju meddela att den är min. Skapligt chockad jag blev när jag lämnade in min lapp i garderoben och får tillbaka en herrjacka i storlek XL. Och ännu mer chockad blev jag när de inte kunde hitta min jacka nånstans. Så jävla klantigt, särskilt eftersom mina nycklar låg i fickan och Dannes låg hemma. Som tur var hade folk stannat kvar när vi gick ut så dörren var öppen. Men kul för Palladium att bekosta ett låsbyte säger jag bara.

Nu blev det ett megalångt inlägg ser jag men hoppas att nån orkar läsa iaf :)

//Lina

Inga kommentarer: