Leta i den här bloggen

tisdag 8 mars 2011

Home sweet home

Är äntligen hemma efter en dag i Växjö med föreläsning, lunch och promenad med Tilda. Nice dag men nu är jag helt slut så det enda jag ska göra är att äta en tallrik yoghurt, borsta tänderna och ta bort sminket sen blir det sängen för mig och det ska bli sååå skönt. Ska nästan bli skönt att ha sängen för mig själv och kunna bre ut mig hur mycket som helst, fast lite tomt är det allt.

Just det, måste ju berätta om en sjuk grej. Idag skulle jag åka från Matilda till resecentrum där min buss gick ifrån. Tanken var att jag skulle ha ca 40 min på mig så att jag verkligen skulle hinna. Men av nån anledning kom bussen 25 min för sent. För det första: Iskallt, för det andra: Stress! När jag satt på busshelvetet kom jag på att jag var hungrig så när vi kom fram till resecentrum sprang jag in på Pressbyrån och köpte en korv, sen kom jag på att man kanske inte får äta korv på bussen och eftersom den skulle gå om 1 minut hade jag inte tid att äta upp den innan. Så jag stoppar helt enkelt ner korven i väskan. Med ketchup och allt. Sen fick jag sätta mig längst bak i bussen och smyg-äta på korven. Jättebra idé, verkligen. Men mätt blev jag ju ;)

//Lina

Inga kommentarer: