Leta i den här bloggen

tisdag 6 november 2012

Världens längsta inlägg?

Dålig bloggerska här! Får be om ursäkt men det har varit väldigt mycket de senaste dagarna. Bra saker så jag klagar inte! Men det har inte funnits tid eller lust att sitta vid datorn. Hur som helst så hade jag en toppenbra födelsedag. Verkligen jättelyckad. Tack alla som gjorde den så bra!

Vi hade ju trivseldag med jobbet så dagen spenderades i simhallen med ett vattengympa-pass som var både kul och väldigt jobbigt, lekar och mys i relaxen med bastu, tilltugg och frågelekar. Jättetrevligt trots att mitt lag förlorade haha. Efteråt gick vi ut och åt middag på Smugglaren, godaste på mycket länge! Åt älgtournedos med rotfruktsgratäng och trattkantarellsås. Gudomligt gott med ett glas rödvin till (eller tre).

Efter middagen gick några av oss hem till en kollega och umgicks och drack vin. Jag fick för mig att köra någon slags "vindrickande 2.0" och kombinera det med en gigantisk jägershot. Så lilla Lina fick snällt strunta i att gå ut och stanna hemma istället. Men men, så kan det gå. Hade trevligt ändå.

Söndagen spenderades mest i soffan, mådde väl inte bäst i världen men piggnade till framåt 16.00 när det var dags att städa, fixa till sig och laga mat åt min familj som kom på kvällen. Vi hade en supermysig kväll med tacos, tårta och massa fina presenter. Fick bland annat en superfin klocka, biobiljetter, pengar, bästa handkrämen, snygga muggar och assietter, handdukar och en ugnsform. Är verkligen jättenöjd!

Måndagen var en rätt lugn dag eftersom jag var ledig. Var bara ute hos Gillie och red en tur i skogen. Behövde komma ut och rensa mina tankar lite. Har så jävla mycket i huvudet just nu och jag har ju en förmåga att stressa upp mig över vissa saker lite för mycket. Oftast är det ju inte så farligt som man tror. Men nu tror jag att jag har fått rätsida på det mesta.

Idag gick jag upp vid 7 trots att jag var ledig på förmiddagen. Jag och Malin åkte ut till hästarna och gick upp med dem till Målserum för att de skulle få nya skor. Passade på att rida i ridhuset också. Lyxigt med ridhus! Sen kom hovslagaren och allt drog ut lite på tiden så det blev sjukt stressigt eftersom jag skulle börja jobba 11.50 och var hemma 11.30. Slog nog rekord på vägen till jobbet haha. Men allt går om man vill.

Nu är jag hemma och tänker bara göra det allra nödvändigaste innan jag intar soffan och kollar på Heart of Dixie och Twilight. Tänker nog äta godis också :)

Imorgon är det först ergonomikurs på jobbet här och sedan åker jag till Gamleby och jobbar på eftermiddagen, ska bli spännande.



Något suddig bild på lördagens middag (I wonder why)



Finaste klockan från mamma och Kent



Mamma och Johan (lillebror) hade gjort en så himla fin och hög tårta med 6 bottnar istället för tre.



När man är trött och sliten är detta det bästa sällskapet!



Inga kommentarer: