Leta i den här bloggen

torsdag 29 november 2012

Leeeedig!

Yes, normala människor har semester på sommaren, jag i november haha. Skämt åsido så ha jag inte semester utan är bara inte schemalagd på 5 dagar nu vilket är skönt efter att ha jobbat supermycket en period. Jag gillar ju jobbet väldigt mycket men det känns som att min hjärna behöver lite ledigt nu. Och kroppen med, ryggen mår inte toppen nu kan jag lova. Känner av den varje dag nu och det är ju inte så bra. Ska se om det blir bättre när jag inte jobbar för då vet jag ju att det är något jag gör där som utlöser det. Misstänker att jag sitter fel i kassan men vem vet.

Denna dag har jag spenderat på stan med min kära mor. Hittade en löpare till soffbordet och ett doftljus som luktar fantastiskt på Åhlens. Sen blev det även en lunch på stan.

Var ute med Malin och red Gillie i eftermiddags. Vi red i ridhuset eftersom vädret SUGER! Jag hatar detta väder. Regn och kyla och allmän misär, fy fan. Ridturen kändes ok men inte superbra, tror att hon var lite trött efter hoppningen igår. Jag var inte så fokuserad heller och så kan det ju va ibland. Nya tag på Söndag när jag har henne nästa gång.

Måste bara säga en gång till hur sjukt nöjd jag är med denna häst. Jag är så otroligt glad över att jag har hittat så rätt. Allt stämmer verkligen. Det är inte vanligt i hästvärlden kan jag säga, att hitta en häst man kommer överens med och tycker om är svårt nog, att sedan hitta en hästägare man kommer överens med är ännu svårare så där har jag verkligen haft tur. Malin är världens snällaste och likaså Kjell som hästarna står hos. Det är bra stämning jämt och det är aldrig några sura miner från någon. Alla hjälps åt.

Nu låter det nästan för bra för att vara sant men jag kan verkligen inte komma på något fel. Ok, jag skulle kunna bo närmare. Det är väl det enda jag skulle vilja ändra. Men det kanske blir så också, vem vet.

Nej, nu ska jag gå och föna mitt hår. MÅSTE boka klipptid imorgon som jag har glömt hela veckan. Topparna är lite ofräscha och luggen ska vi inte ens prata om. Dagens i-landsproblem haha.


Bäddade med rena lakan idag och självklart ska minigrisen lägga sig med skitiga tassar och grisa ner. Tur att han är söt säger jag bara.




Det underbara doftljuset från Åhlens, I love!


JUST DET! Känner jag en snäll människa med bil och dragkrok som har en timme över nästa vecka och vill köra hem en soffa till mig? Släp finns och bensinpengar står jag för. Please!

2 kommentarer:

carolina sa...

Jagär snäll, men har tyvärr i dragkrok. Pånästa bil har jag det, får den vecka 51.

Kaos-Lina sa...

Ja du är jättesnäll :). Får fortsätta leta efter någon med dragkrok, hittar säkert nån. Kram