Leta i den här bloggen

fredag 23 november 2012

Skönhetsfrågor!

Har verkligen ingen som helst blogginspiration idag, så jag bjuder på en lista med skönhetsfrågor som jag hittade i Linda Hallbergs blogg.


Känner du dig obekväm utan smink?
- Ja verkligen! Ok, hemma kan jag vara utan men ska jag ut så åker åtminstone BB-cream, rouge och mascara på. Känner mig naken utan smink.
Har du någonting gjort en riktig sminktabbe?
- HAHA!  Ja herregud vart ska jag börja, alldeles för mycket kajal och superljust läppstift i 6:an, fel färg på foundation i typ hela gymnasiet och ett par riktigt märkliga färger på ögonskuggan genom tiderna. Värst var nog den gången jag hade läppglans på ÖGONEN! Fatta hur klibbigt. 
Skönhetsoperationer, hur står du i den frågan?
- Satt precis och kollade Nice klinikens hemsida och funderade på både botox, I-lipo och restylane haha. Skämt åsido så tycker jag att man ska fixa det man inte trivs med om man vågar och har råd. Livet är för kort för att man ska gå runt och vara missnöjd tycker jag. Skulle själv kunna tänka mig att fixa en hel del om jag hade råd. Har faktiskt planer på att göra en grej i vår om pengarna räcker. Men inget stort ingrepp så ni kan vara lugna.
Hur fåfäng är du?
- Haha, hur fåfäng kan man bli? Jag älskar att testa nya skönhetsprodukter och är ständigt på jakt efter mirakelprodukter som ska göra mig till mitt snyggaste jag. För jag tycker ju inte att jag är snygg helt ofixad och det skulle nog ingen annan heller tycka tror jag. Sen tycker jag att det är kul att sminka mig och fixa håret. 
Hur mycket pengar lägger du på smink och skönhetsprodukter varje månad?
- Oj, det skäms jag faktiskt för att berätta. Men nu får ni tänka på att det ibland kan vara tre dyra grejer och ibland 10 billiga. Beror på vad som är slut och behöver köpas in. Men mellan 500 - 2000. Japp, jag skäms som sagt.
Vad tycker du att tjejer och killar i allmänhet är sämst på vad gäller smink?
- Killar vet jag inte, känner nog bara en kille som använder smink och han är alltid snygg. Tjejer tycker jag ofta är dåliga på att använda rätt färg på foundation. Den ska INTE vara mörkare än ditt ansikte!
Vilken är den fulaste skönhetstrenden du hakat på?
- Hakar inte på så många trender utan använder det jag trivs i. Men mörk läpp-penna och ljust läppstift var ju ingen hit. Sen att ha concealer på läpparna. Sjukt fult.
Smink på killar, vad tycker du? bu eller bä?
- Snyggt om de kan hantera det. Ungefär som med tjejer haha.
Vilken känd person sminkar sig snyggast?
- Alla Victoria’s secretmodeller! Hur gör de? Sen tycker jag att Kim Kardashian alltid är snyggt festsminkad och när det gäller den naturliga looken är Leighton Meester en favorit.
Vilken skönhetstrend hoppas du aldrig kommer tillbaka?
- Den där mörka läppkonturen och superljusa läppar. Eller Suuuupersmala ögonbryn. Eller vit ögonskugga ända upp till ögonbrynet. Det var väl dem.

Inga kommentarer: