Leta i den här bloggen

måndag 12 november 2012

Monday Monday

Guten morgen läsare! Har er vecka börjat bra? Det har min. Tog sovmorgon till 9 och har precis ätit frukost framför TV:n, närmare bestämt Grey's Anatomy. Tröttnar aldrig på Grey's. Ska snart börja göra mig i ordning och bli hämtad av Kent som ska köra ut mig till Grantorpet så jag kan hämta min cykel. Väldigt snällt. Sen är det dags för jobb. Älskar att börja sent på måndagar, då blir det en lite mjukare övergång från helgen.

Sitter och läser mina favoritbloggar samtidigt som jag äter och såg att Blondinbella tagit avstånd från sin Pappa och att två andra bloggare har lite issues med sina familjemedlemmar. Så tråkigt, familjen borde ju vara de som står allra närmast och som man alltid kan lita på att de finns där och stöttar.

Så är det ju inte alltid och ibland tror jag att man måste ha en paus från dem. Jag har själv haft långa perioder när jag inte haft kontakt med vissa familjemedlemmar och jag tror att det kan vara bra att få lite avstånd i perioder. Man har ju faktiskt inte valt dem själv och man kan inte alltid komma överens.

Sen kan jag verkligen hålla med Blondinbella om att när man är vuxen får man ju faktiskt bestämma själv över sitt liv och sina relationer. Man behöver inte ha människor i sitt liv som drar ner och som får en att må dåligt. Familj eller inte, alla ska visa respekt och gör de inte det kan det lika gärna vara för min del.

Dock tror jag inte att man behöver säga upp all bekantskap även om det ibland är jävligt lockande. Men att sätta gränser för vilket beteende som är ok och vad som inte är det tycker jag bara är sunt. Håller själv på att bli bättre på att sätta gränser. För om personer i ens närhet inte stöder dina val, inte är glada för dina framgångar eller vill styra ditt liv så är det inte ok.

Mitt problem är att jag alltid vill ha vissa personers godkännande när jag gör saker och på sista tiden har jag verkligen fått motsatsen och även om det är jättejobbigt så tänker jag att på sikt är det bra att jag får lära mig att fatta egna beslut och hålla fast vid dem även om andra misstycker.

Det här är ju mitt liv och jag orkar inte uppfylla andras drömmar samtidigt som mina egna. Jag är ju vuxen och bestämmer själv vad jag vill göra och hur jag vill leva.

Oj, vilket djupt inlägg detta blev nu. Måste gå och sminka mig och fixa håret för att jämna ut det lite haha.

Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer: