Leta i den här bloggen

fredag 16 november 2012

Fina fredag!

Har ni haft en bra fredag mina vänner? Det har verkligen jag. Skrev en lista i morse på saker jag ska göra den här helgen och hann med allt på dagens lista. Tvättade 4 maskiner tvätt, städade badrummet, började rensa garderoben, var ute och red Gillie (som gnäggade åt mig när jag kom idag, lycka), gick in på Dollarstore och köpte nya grenuttag (tråkig utgift or what?) och lite annat smått och gott och när jag kom hem började jag med en helrenovering av mig själv.

Jag hatar att känna mig sunkig och ofräsch och bara för att jag är singel finns det ju ingen anledning till att förfalla totalt. Så ikväll har jag lagt en ansiktsmask, peelat hela mig, rakat benen, filat fötterna, fixat nytt gellack på fingrar och tår, plockat ögonbryn, tvättat, fönat och plattat håret samt smort in hela mig i bodybutter och brun utan sol. Känner mig så fräsch!

På morgondagens lista står det: Jobb 7.50 - 14.30, Lunch med pappa + syskon, städning av kök och fortsatt garderobsstädning. På kvällen hoppas jag kunna ägna mig åt något lite roligare, är sugen på att gå ut och ta ett glas vin eller gå på bio. Vi får se vad jag orkar, brukar vara rätt trött efter en jobblördag.

Nu ska jag krypa ner i min renbäddade säng med senaste numret av SOLO och bara njuta av lugnet.

Godnatt på er!


Inga kommentarer: