Leta i den här bloggen

måndag 26 november 2012

Oh happy day!

Alltså kan en dag bli bättre? Har svårt att tro det faktiskt. Till att börja med var jag ledig för andra dagen i rad vilket inte hänt sedan 3:e nov. Hur skönt som helst. Lönen trillade in så jag och Anna gick en sväng på stan och åt lunch på Guldkant. Jag tog skaldjurssalladen som var jättegod och så avslutade vi med kaffe och ett par av mina favorit praliner från Ölands choklad. Testa dem om ni får chansen, helt underbara. Ska visa mina shoppingfynd nån dag också, är väldigt nöjd.

Åkte hem och bytte om till ridkläder och cyklade ut till Gillie. Eftersom jag är en obotlig tidsoptimist kom jag jag inte iväg förrän det började skymma så vi red upp till Målserum och red på utebanan där det finns strålkastare. Underlaget sög, så jävla blött och slafsigt på grund av regnet så det blev ett kort pass. Men Gillie kändes pigg och glad och det är ju huvudsaken.

Dagens höjdpunkt var ändå när syrran ringde när jag var ute och red och berättade att Lily kommit hem. Jag blev så jävla glad och lättad eftersom jag nästan trodde det värsta. Åkte hem till min lilla snutta som är sjukt smal och varken har ordentlig päls eller klor på ena tassen men annars mår bra. Tänker att hon nog varit instängd och krafsat sig ut eftersom klorna är nästan helt ner-nötta och pälsen avskavd på tassen. Är så lycklig över att hon är hemma och det verkar hon vara också. Fick inte ens duscha ifred utan hon skulle sitta på toalocket och ha koll haha. Minigrisen är helt utom sig av glädje och bara går och stryker sig mot Lily hela tiden. Han bryr sig inte ens om att han får stryk. Äkta syskonkärlek.




Mitt lilla hjärta!

Inga kommentarer: