Leta i den här bloggen

torsdag 30 september 2010

Ovanligt va?

- Vad är det mysigaste du vet?
Att bara ligga i soffan och se en gullig film med min älskling och veta att man inte måste göra nåt annat.

- Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
Solskydd

- Har du någon talang?
Hehe, ja och den håller jag för mig själv ;).

- Vad vill du göra med ditt liv?
Allt! Jag vill resa, jag vill bo i en storstad, jag vill bo på landet (helst i ett slott) och ha hästar, jag vill bo utomlands, jobba med massa spännande projekt,äga en bar, skaffa små söta barn (i en avlägsen framtid), jag vill back-packa, jag vill ta körkort, jag vill göra så mycket att jag skulle behöva minst tre liv haha.

- Vad är det bästa med att blogga?
Att jag får skriva av mig och att jag förhoppningsvis kan inspirera någon på något sätt :)

- Vad har du för kamera?
En röd haha, det är en Canon mer vet jag inte.

- Vad heter din favorit tv-serie?
måste man bara välja en? Jag har massor: Greys Anatomy, Cougartown, Hem till gården och biggest loser bl.a.

- Hur många är ni i din familj?
Vet inte riktig vad som räknas som familj när de bor på olika håll men jag har en mamma, en pappa, en "mammas nya kille" och två syskon :)

- Vad heter din mamma & pappa?
Rosemarie och Gösta

- Har du bra betyg?
Man kan ju bara få G eller VG på Universitet och jag har mest G:n men några VG:n också.

- Var du insatt i Valet 2010?
Jajjamen!

- Vad får dig riktigt arg?
Inskränkta människor som tror att de alltid har rätt och att alla måste va som dem annars är de idioter, allt som avviker från ett vanligt Svensson-liv är onormalt. Finns tyvärr många sånna i småstäder.

- Vad älskar du med din personlighet?
Att jag är flexibel och kan umgås med olika människor. Är nog väldigt öppen för att prova nya saker också.


- Vill du bli bloggkändis?
Vet inte, skulle tycka att det va jobbigt om folk började förfölja och smygfota mig som typ Kissie, men lite igenkänd skulle inte va fel.

- Klarar du en dag utan mobilen?
Klarar och klarar, jag dör väl inte men man kan ge sig fan på att jag skulle missa en massa viktiga och roliga samtal just den dagen.

- Är du oskuld?
Japp och det ska jag va tills jag gifter mig ;)

- Har du en egen dator?
Yes.

- Har du en egen TV?

Det med. Med inbyggd video, det ni.

- Hur många språk kan du?
Svenska, Engelska, hyfsad Spanska och lite Franska.

- Hur många inlägg skriver du om dagen?
Så många jag känner för, ibland 5 och ibland inget. Men oftast 2-3.

- Vad gör du om 10 år?
Det vet man inte. Men om jag fick välja så har jag precis kommit hem efter mitt vinterboende i Spanien/Italien/Södra Frankrike och köpt mitt drömhus som ligger vid havet någonstans. Jag har ett jobb som jag trivs med och en händig man som älskar hushållsarbete över allt annat hahaha.

- Vad skulle du göra om du skulle utomlands i 2 veckor och du kunde inte ta med din dator så du kan blogga och det inte finns någon dator på hotellet. Skulle du klara dig?
Lätt!Det finns väl annat jag kan göra.


- Blir du lätt sur?
Nja, blir mer arg, men det går över fort, är inte den som går runt och surar över nåt i flera dagar


- När fyller du år?
3 November, presenter mottages gärna, maila för adress.

- Hur länge går du i skolan?
Precis så länge som jag vill eftersom jag pluggar på distans. Oftast blir det mellan 9.30-12 och sedan 1-2 timmar på em/kvällen. Beror lite på hur mycket det är just då.

- Vilken Twilightfilm är den bästa?
Oj va svårt. Men det blir nog Eclipse.

- Favoritämne i skolan?

Just nu har jag bara 3 kurser, Populärlitteratur, Storytelling och Business Writing. Tycker nog bäst om B W, det är kul att plugga engelska igen.

- Vilken/vilka storbloggare gillar du mest?
Kenza, Linda Hallberg, Anna Hibbs och Michaela Forni.

- Vilket fotbollslag håller du på?
Inget.

- Favoritglass?
Mangosorbet eller Ben & Jerrys Half Baked.

- Har du några syskon?
Yes box.

- Har du många kompisar?
Jag har många bekanta men bara några riktigt nära vänner.

- Har du fler killkompisar än tjejkompisar?
Ungefär lika många tror jag.

- Har du många vänner som bloggar?

Nej! Varför gör ni inte det? Lenny, kom igen och börja blogga igen :P

- Hur hanterar du negativa kommentarer på bloggen?
Får aldrig några haha. Men jag antar att det är ytterligare en grej som kommer med att bloggen växer, det är något som är bra med en liten blogg.

- Hur känns det att ha så många läsare, är du nöjd med din blogg?
Jag har haft runt 30 besökare/dag innan men senaste veckan har det legat på ca 100-120 så det är inte så många. Men jag är nöjd :)


- Vilket är ditt bästa resminne?
När jag och Linnéa lärde känna Cajsa på Port Aventura. Vi upptäckte att vi delade samma bakterie-fobi och sedan dess har det varit Vi <3

- Vad är det bästa/roligaste du någonsin har gjort?
Mycket har varit kul, resan till Spanien mellan 9:an och gymnasiet, att jobba som black jack dealer (första sommaren, sen började jag fantisera om att hugga av spelarnas fingrar med sedelstopparen), ta studenten, balen och självklart när jag träffade Daniel (Kanske inte första gången vi träffades, då grät jag mest haha, men gångerna efter det).

- Vem betyder mest för dig?
Jag kan inte säga en person, det går inte men min familj, mina vänner och Danne.

- Kan du ge några skönhetstips?
Japp! Se till att din foundation matchar din egen hudton(för ljus = blekt lik och för mörk = maskeffekt), använd ögonfransböjare innan mascaran (jag använder efter ibland också även om man inte ska), ta hand om dina naglar och helblondera aldrig håret om du är mörkhårig!

Det va allt för mig!

//Lina

Inga kommentarer: