Leta i den här bloggen

måndag 13 september 2010

Happy day!




Idag har det varit en sån där riktigt fin och perfekt dag. En sån där dag som man vill ha nästan varje dag, inte riktigt varje för då skulle man inte uppskatta dem lika mycket, men varannan kunde få vara precis såhär.

Jag fick vakna bredvid den finaste som finns. Fick lite kvalitets-tid i bilen på väg till tåget. Jag pluggade precis lagom mycket och det va roligt och intressant. Jag fick pengar. Gick på stan och köpte precis allt jag ville ha (ok, jag hade en mental budget, nån gräns måste man ju ha). Köpte massa god och bra mat. Pratade med Bästa Cajsa i en timme och skrattade massor. Gick långpromenad i solen. Spontanfikade med Mamma och Kent. Såg Biggest Loser och åt ryggbiff med massa grönsaker och lovely sås. Vann ett par stövlar och ett läppglans på Tradera. Kände för första gången på länge att livet är helt perfekt och kan än en gång konstatera att det är människorna som bestämmer om man trivs på en plats eller inte. Och just nu trivs jag. Jag är nöjd med livet! Hur ofta händer det?

Man måste ta vara på sånna här dagar, lägga dem i nåt fint fack i sitt minne så att man kan plocka fram det när det känns jobbigt igen. En aldeles vanlig ovanligt bra dag.

//Lina

Inga kommentarer: