Leta i den här bloggen

torsdag 23 september 2010

Testing!

Jag tycker ju som ni vet att det är jättekul att läsa om när andra har testat olika skönhetsprodukter. Då kan man ju få en uppfattning om dem och slippa bli besviken om man köper dem. Nu har jag testat ett par produkter som jag tänkte dela med mig av.

L'Oreal Volume Million Lashes



Den här mascaran ska ge volym och separera fransarna. Den har gummiborste vilket är jättebra, fransarna blir verkligen separerade och det är typ omöjligt att få den att klumpa sig. Nackdelen är att det inte alls blir nån megavolym, jag använder 2 lager i vanliga fall men med den här behövs till och med ett tredje. Dessutom är den väldigt blöt så det är lätt att det blit lite kladd runt ögat. Den är superlätt att tvätta bort, behövs knappt remover. Sammanfattningsvis är det en helt ok vardags mascara men den har enligt mig inte det där lilla extra. Den får tre stjärnor av fem. ***


I.d bare minerals Buxom Lips



Jag hyllar ju I.d:s foundation, puder och solpuder och nu har jag fått en ny favorit av märket som alltid levererar. Det här läppglanset ska vara förstorande och jag tycker nog att jag får lite fylligare läppar med det. Det bränner inte som andra lipplumpers kan göra utan blir kylande på läpparna. Läpparna blir mjuka och sköna och glanset sitter kvar länge. Jag har färgen Pixie som är ljust rosa utan skimmer. Den enda nackdelen är priset, i butik kostar den runt 350:- så jag köpte mitt på Tradera. Mycket billigare och många säljer i förseglade förpackningar så man kan va säker på att det inte är använt. Ett rktigt snyggt och helt underbart läppglans som luktar jättegott också. Helt perfekt så det får Fem stjärnor *****


Kastanjevatten



Det här är en typ av brun-utan-sol i vattenform. Man tar lite på en bomullstuss och drar över huden. Det är lätt att få det jämt eftersom den är färgad så man ser om man missar nånstans. Man blir brun på några sekunder, toppen om man har bråttom, och man blir VÄLDIGT brun haha. Därför passar den ju inte riktigt mig som är så ljus men om man har lite mer färg kan jag tänka mig att det blir jättesnyggt. Färgen går bort med vatten så man får va försiktig så att man inte tvättar bort den fläckvis när man typ tvättar händerna. Det bästa är att den inte är kladdig och den luktar supergott, inte alls som vanliga brun-utan-sol utan mycket fräschare. Nackdelen är ju att färgen är så stark, men det kan ju va en fördel också, och att den inte är så hållbar. Här blir det tre stjärnor med ett plus för doften ***+

Inga kommentarer: