Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

Söker Häst!

Godmorgon på er! Tisdag, sol, plugg, promenad om någon timme. Finns inte så mycket mer att säga om den här dagen. Så nu över till nåt helt annat!

Jag letar efter en häst!

Nej, jag ska inte köpa en egen så alla ni som höll på att sätta i halsen kan andas ut. Men jag vill väldigt gärna hjälpa till att ta hand om någon annans häst ett par dagar i veckan. 2-3 blir lagom. Mina önskemål ser ut såhär:

- Hästen ska vara ridbar. Alltså jag vill inte bara ut och skritta i skogen, jag vill kunna köra ett dressyrpass ibland och hoppa nåt enstaka hinder när jag känner för det. Den ska alltså inte vara jättegammal, ha några skador eller sjukdomar.

- Stallet ska finnas i närheten av Västervik så att jag kan cykla dit eller så får det finnas bra bussförbindelser. Det skulle kunna funka om det ligger hyfsat nära Överum eller Edsbruk också. Bara jag kan ta en buss till något av ställena.

- Jag betalar inga översummor.

- De dagar jag har hand om hästen sköter jag givetvis allt runt om, mockning, foder, ut- och insläpp. You name it I'll do it.

- Det är ett plus om det finns paddock eller ett fält man kan rida på.

Jag har ju ridit i ca 11-12 år (med några korta uppehåll) både på ridskola och privat. Jag har varit medryttare ett antal gånger och det har alltid funkat bra. Är otroligt ansvarsfull när det gäller hästar och jag är väldigt lätt att samarbete med.

Så om ni känner någon som har en häst att låna ut ett par dagar i veckan eller mer, Hör av er! Det vore så himla kul att komma igång igen och ridskola känns alldeles för dyrt och opersonligt. Dessutom har jag en jätteduktig syster som väldigt gärna vill börja rida igen så om det finns två hästar är det perfekt.

//Lina

Inga kommentarer: