Leta i den här bloggen

söndag 26 september 2010

Yes!

Igår jobbade jag mitt första pass på Club 9. Fy faaan så jävla roligt det va! Ursäkta svordomarna men det var verkligen det. Skitkul. Jag lärde mig hälla upp öl (som är svårare än man tror om man inte vill ha ett glas med bara skum), byta ett ölfat och gjorde sjukt goda hot-shots. Inte för att jag smakade shotsen själv men de som drack dem var mycket nöjda. Trodde nog att det skulle kännas nervösare men efter bara nån timme rullade det på hur bra som helst. Inga otrevliga eller hemska människor och inga vidriga upplevelser på toaletterna. Allt som allt: en toppenkväll! Men jobbigt va det. Tro inte att bartenderjobbet är nåt glassigt jobb. Disken ska plockas, bord ska torkas, mat ska fixas och när gästerna går hem har vi 1,5 timmars städing och kassaräkning framför oss. Kan stolt meddela att jag har moppat hela Club 9. Det ni! Sen tyckte jag att jag hade förtjänat en efterfest hehe.

Nu har jag precis sagt hejdå till min älskling som är en hemsk människa och lämnar mig helt ensam ;). Usch, tycker verkligen inte om att vara ensam på söndagkvällarna men så trött som jag är kommer jag säkert att däcka totalt vid 11. Somnade ju inte förrän 5.30 och sen upp igen vid 10.30. Hela dagen har bara gått åt till att ligga i soffan, åka och handla och sen äta.

Ska se "En shopaholics bekännelser" och dricka oboy ikväll. Vad ska ni göra?

//Lina

Inga kommentarer: