Leta i den här bloggen

onsdag 29 september 2010

I'm so tired of being here...

Jag är så otroligt trött idag, både fysiskt eftersom jag har sovit oerhört dåligt inatt och trött på människor. Människor som man gång på gång ställer upp för, lyssnar på, hjälper och tar sig tid för. Bara för att inte få något tillbaka. Jag är ju en obotlig optimist när det gäller människor, men nu har till och med jag fått nog.

Jag har tröttnat på att ställa upp för vissa eftersom det bara är jag som anstränger mig. Jag är trött på att göra allt för att inte få något tillbaka. Trött på att hoppas när jag bara blir besviken. Trött på att inte vara viktig nog att ta hänsyn till. Trött på att vänta. Jag har aldrig väntat så mycket som nu. Aldrig mer!

I slutänden måste man fråga sig: Är det värt besväret?

Jag tror inte det.

//Lina

2 kommentarer:

Lina sa...

låter inge kul det där...kan bara ge dej ett råd och det är att lägga energi på de som du får energi tillbaka av och försöka strunta i de som aldrig ger något tillbaka, då är de helt enkelt inte värda din tid och energi!!puss på dej!

Kaos-Lina sa...

Tack för rådet, ska komma ihåg det :). Problemet är väl att man ofta tycker för mycket om vissa personer för att se hur de egentligen är. Men det är ju bättre att lägga energi på de som ger nåt tillbaka som sagt.