Leta i den här bloggen

tisdag 19 oktober 2010

Tuesday!

Godmorgon på er! Eller god förmiddag kanske det heter såhär dags, men vem går runt och säger godförmiddag liksom? Jag har än så länge bara gått upp, ätit frukost, styrt lite i köket och PLUGGAT! Herregud vad bra det kan gå när man får lite flyt i arbetet. Jag har skrivit en och en halv story (av 3), läst klart facklitteraturen till Kärleksromanprojektet och börjat på uppsatsen till samma projekt. Det känns så bar att göra mycket i början av veckan och slippa pressen på fredageftermiddagen.

Btw så skulle jag ju berätta om min myshelg, here we go!

Fredag: Jag och Ia fikade på Morella, kollade lite på stan och gick hem till mig och såg Top Model. Sen åkte jag till Överum (a.k.a hålet)och mötte min älskling. Åkte hem till honom och gick ut på promenad med hunden. På kvällen åkte vi hem till Robin och Johanna, som vanligt kom vi precis när de skulle äta så vi fick jättegod paj, tack så mycket :). Det är ju så mycket mysigare att äta middag när man är lite fler folk tycker jag. Danne och Robin smet iväg och tränade och jag och Johanna såg på film med deras barn. De är så himla gulliga. När våra så kallade män kom hem såg vi Idol, gjorde egen pizza och avslutade med världens äckligaste film, "The horsemen of the apocalypse", den va skitspännande men varning för äckliga scener säger jag bara.

Lördag: På dagen åkte jag och Daniel ut till "Lilla återbruket" i Vråka och fick se när de gjorde glassaker av gamla barnmatsburkar, ölflaskor etc. Skitsnygga grejer, jag blev kär i de gulligaste små shotglasen! Annars kan man till exempel få ölglas gjorda av sina favoritflaskor eller jättefina karaffer. Ett tips om man letar julklappar eller födelsedagspresent. På kvällen umgicks vi med Dannes familj och tog det mest lugnt (förutom jag och Ia som mest drack vin haha).

Söndag: Jag tvingade med mannen ut i skogen och plockade typ en miljon trattkantareller, så sjukt gott. På eftermiddagen åkte vi ut till Tindered och fikade med Mattias och Madde, ett tips är deras jordgubbscheesecake = mums, och på kvällen blev det träning för de andra hurtbullarna + John. jag var inte så aktiv utan stod mer för stimmet. Fast efter ett tag blev det nog mest stim för alla inblandade tror jag. Herregud vilka sjuka samtalsämnen! Jag försökte planera en resa till Karlstad men efter att ha hört hur det brukar gå till är jag lite tveksam haha.

Det var nog typ allt tror jag. En riktig toppenhelg med underbara människor och massa skratt :)

//Lina

Inga kommentarer: