Leta i den här bloggen

måndag 25 oktober 2010

Kontraster

Jag sitter och betalar hyra och räkningar med mitt studiestöd. 6000 av 8140 har gått åt. Känns ju jättebra. Kvar finns alltså 2140 som ska räcka till mat, kläder, bussresor och annat livsnödvändigt. Jag ska till exempel till tandläkaren, det lär väl inte direkt va gratis. Sån jävla tur för mig att jag har ett extrajobb som iaf ger nån tusenlapp extra och en och annan sparad krona. Annars skulle jag dö. Eller få leva på mina föräldrar eller Daniel och då väljer jag nog nästan att svälta faktiskt.

hur som helst, när jag sitter och deppar över att tusenlapparna typ springer in på kontot och vänder så ser jag på Svenska Hollywoodfruar. Obegränsade tillgångar, fantastiska hus och ett klimat to die for. Skulle inte ha något emot att byta liv med dem ett tag faktiskt. Ge mig sol, värme, ett spännande liv och en miljon så lovar jag att den här bloggen inte kommer att visa upp ett enda negativt ord. Promise.

Näe, jag ska inte klaga, jag överlever. Men lite glamour i tillvaron skulle inte vara helt fel.

//Lina

Inga kommentarer: