Leta i den här bloggen

måndag 11 oktober 2010

En ny vecka!

Japp, då var helgen slut och en ny vecka börjar. För min del har dagen bara bestått av att åka från älsklingen till västervik och ta tag i plugget igen. Har nästan läst ut "Stolthet och fördom" nu och även om den har varit fruktansvärt seg ibland så börjar den bli riktigt bra nu mot slutet.

Har ju inte så mycket mer att säga om idag faktiskt så jag kan ju berätta om helgen istället.

Fredag: Mysmiddag med Daniel innan jobbet. Hyfsat lugn kväll på Club 9 med näsatn bara trevligt folk. Fick en lapp med en kärleksförklaring av någon som måste va dyslektiker, vad som står där får vi nog aldrig riktigt veta men jag har tydligen "ett ennormtt så kalat hjärta". Tack för den. Var hemma vid ca 4.30 efter all städning och påfyllning i baren.

Lördag: Gjorde inte så mycket på dagen, åkte bara till Rusta med Daniel och köpte lite spännande grejer till lägenheten typ gardinstänger. Hittade en brun-utan-sol spray som verkar bra och mitt favorit shampo+balsam från Aussie Haircare till halva priset = glad Lina. Vid 19.00 började jag jobba igen. Alltså den kvällen var nog den stördaste hittills haha. Vi hade ett par killar som typ vägrade gå hem så jag övertalade dem att gå och plocka flaskor tills vi fick köra ut dem. Danny fick ishinken hälld över sig av en gäst och vi hittade massa urin-tömnings katetrar när vi skulle städa toaletterna. Tack gode gud för efterfesten sen säger jag bara. Kom hem vid 5.45, väckte min man, micrade potatisgratäng och beklagade mig över alla störda människor. Ska skriva en guide till hur man beter sig på krogen tror jag (sten i glashus, jag vet) så att folk vet. Men de flesta är ju hur roliga som helst. extra kul är det när det kommer folk man känner så att man kan umgås och jobba samtidigt. Då blir inte helgjobb lika jobbigt.

Näe, nu är det dags för lunch till Grey´s anatomy igen, börjar bli lika inrutad som en autistisk haha. Men rutiner är ju tydligen bra :)

//Lina

Inga kommentarer: