Leta i den här bloggen

tisdag 5 oktober 2010

Tisdag, fucking tisdag...

Jag gillar inte Tisdagar så särskilt mycket(även om jag har försökt göra om dem till lill-fredag)och den här tisdagen kommer bli riktigt seg. Har ett seminarium på distans och måste sitta och vänta på att andra ska göra sina inlägg. Tråk. Jag har slut på frukost hemma så jag måste gå och handla men det vill jag inte när jag är osminkad och ser ut som skit. Jag vill ut och springa men det ser så kallt ut så jag väntar nog lite.

Drömde btw världens äckligaste dröm inatt. Jag skulle flytta mina syskons kanin Hillevi till en annan bur (som va hemma hos Daniel av okänd anledning) när hon plötsligt biter mig i handen och vägrar släppa. Det spelade ingen roll hur mycket jag försökte bli av med henne hon liksom bet sig fast och gnagade på mitt pekfinger. Eftersom jag inte kunde få tag på Daniel så ringde jag hans bror Magnus som inte bor så långt därifrån så han fick komma med sina skogshandskar och dra bort kanin-jäveln. Det är då det äckliga händer, när han drar bort kaninen följer liksom hud och allt med så mitt finger ser ut som nått ur en skräckfilm. Vi åkte till akuten och där kommer nån på att "Ja, vi lindar in fingret i papper och gladpack så blir det nog bra". På vägen hem började jag typ förblöda i bilen och allt slutade med att jag låg på gatan (?) och tänkte att nu dör jag. Precis då vaknade jag, varför är det alltid så? Det har hänt flera gånger att jag drömmer att jag ska dö och precis då så vaknar jag. Mycket märkligt. Nu kommer jag aldrig mer våga ta i Hillevi haha.

//Lina

Inga kommentarer: