Leta i den här bloggen

måndag 4 oktober 2010

Pro's and Con's

Ok, nu har jag bott mitt i smeten i 4 månader (så mycket smet som det finns i lilla V-vik) och jag kan bara konstatera att det finns både för och nackdelar med att bo så centralt som jag gör. Innan har jag ju bara bott i villaområde, nära campus och tillfälligt på andra ställen. Såååå...

Pro's:


- Det är NÄRA till nästan allt. Om jag har sönder ett par strumpbyxor, ingen fara, jag springer till H&M på 2 min och köper ett par nya. Är mjölken slut och jag vill ha kaffe, no problemo! Det tar 10 min till Hemköp och om jag är oerhört lat: 2 min till Mc donalds.

- Jag slipper den livsfarliga vägen hem från krogen, nu kan jag bokstavligen rulla hem om jag vill.

- Det är liv och rörelse utanför fönstret, aldrig tyst och tråkigt.

- Folk hittar hem till mig utan särskilt lång vägbeskrivning.

- Jag behöver inte laga all mat själv, Acapulco är mina grannar.

Con's

- Det är dyrt att bo i stan. Inte bara hyran utan alla småfällor man hamnar i. Typ lunch ute med ett litet varv på stan. Tre dagar i veckan. Inte ok.

- Alla saker man ser och vill ha. Jag har en önskelista som är ca 1 mil lång men måste prioritera tråkiga saker som försäkringar, internetabonnemang, el och tandläkare.


Ja, det var väl de jag kommer på just nu iaf, övervägande fördelar som ni ser :)

//Lina

Inga kommentarer: