Leta i den här bloggen

måndag 25 oktober 2010

Peppad!

Nu har jag sett både Biggest Loser USA och Biggest Loser Sverige och nu är jag så sjukt peppad på att ta tag i träningen. Visst, jag tycker att jag är ganska duktig när det gäller vardagsmotion. Jag går minst en timme varje dag och springer en dag i veckan. Men det känns inte riktigt som att det räcker. Har ju bara sista finslipet kvar tills jag faktiskt är NÖJD med mig själv. Vet ni hur länge sen det är? Det vet jag, senast jag kände mig snygg och bekväm med mig själv var i maj/juni 2008. Typ 2,5 år sedan. Helt sjukt ju! Visst, jag har inte känt mig jättemissnöjd hela tiden men definitivt inte nöjd. Det har alltid suttit ett par (eller 8) kg i vägen. Visst, ingen megaövervikt men endå. Det är verkligen inte kul när favoritklänningen sitter som ett korvskinn eller inga byxor går att knäppa utan antsträngning. Jag har haft så många små mål på vägen och vissa har jag uppnått, andra inte, men faktum är att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt än vad jag har gjort på flera år. Jag är stolt över mig själv som inte har gett upp och det skulle vara så himla kul att se ordentliga resultat för att nå den sista lilla biten till målet :)

Så imorn tänker jag ringa till Målserum och boka in mig på ridlektioner för hösten/vintern. Ska även kolla upp månadsmedlemskap på Tjust Rehab. Behöver hitta innomhusträning nu till is-tiden :)

Kosta vad det kosta vill, beach 2011: Here I come!


//Lina

2 kommentarer:

johanna sa...

följ med mig o rid nån gång gratis=) visst det är kallblod men dem e mysiga;)

Kaos-Lina sa...

Det vore jättekul! Kallblod är ju supermysiga :)