Leta i den här bloggen

söndag 29 april 2012

Söndag

Tänk att helgerna går så mycket fortare än veckorna, konstigt tycker jag. Min helg har sett ut ungefär sähär:

Fredag


Jobbade 7.50-18.30. När jag slutat åkte jag till Briggen och beställde mat. Åkte hem och bytte om och fixade lite innan jag åkte tillbaka till Briggen precis lagom tills maten kom in. Åt mat med trevligt folk. Mötte upp min älskling, Peter och Therese och gick på bio vid 9 ungefär. Vi såg American Pie, the Reunion som var skitbra, mycket roligare än jag trodde. Åkte hem och somnade på tre sekunder.

Lördag


Upp kl 7.30 och göra sig i ordning för jobb. Jobbade till 14.30 och det var helt galet mycket folk. Åkte hem till Pappa och åt lunch, handlade med darling och hämtade paket. Sen åkte jag hem och hängde med min syster på kvällen. Mycket trevligt. Vi skulle gått ut men jag var gammal och trött så jag hoppade över det. Låg i soffan och åt ostbågar och kollade på Harry Potter istället.

Söndag


Idag tog jag sovmorgon och sen långfrukost på det. Så härligt. Vid 12 mötte jag upp Kristoffer och drog till Actic för ett sjukt jobbigt styrketräningspass. Mina stackars lår säger jag bara. Men det är bra, ska man va fit till sommaren så får man lida lite nu. Men det va roligt också och spännande att testa ett nytt sätt att träna, jag har ju aldrig kört med fria vikter förr.

När jag hade vilat upp mig ett par timmar hemma (var heeelt slut) följde jag med min bror och handlade och sen hem till Grantorpet där det serverades Teryakigryta och ris. Supergott! Men jag kan säga att de där 4 km fram och tillbaka tog mina sista krafter så nu är jag helt matt. Ska krypa ner i sängen och se en film innan jag somnar. Imorn börjar jag jobba vid 7 så  det blir en tidig kväll för mig.

Hoppas att ni haft en bra helg!

4 kommentarer:

Kristoffer sa...

Det var sjukt kul att träna ihop! =) Visst, det tog lite längre tid än vanligt, men det gjorde inte ett dugg ;)

Hoppas att du inte kommer att ha alltför ont i morgon... Håller tummarna för att du redan är taggad för vår nästa runda! ;)

Kristoffer sa...

...sedan kan är det ju faktiskt så att du är i ganska god form redan nu med... ;)

Thea sa...

Oj! vad du håller igång, skönt när man hinner med mycket :)

Kaos-Lina sa...

Ja det var jättekul att testa nåt nytt :) Har sinnessjukt ont idag men det är bra, då känner jag att jag har gjort nåt bra :)