Leta i den här bloggen

fredag 13 april 2012

Fredagen den 13:e

Tror ni att ni kommer att drabbas av otur idag kära läsare? Det tror inte jag, inte mer än vanligt i alla fall. Sen är det ju skönt att man kan skylla på dagens datum om något går fel.

På tal om datum så är snart den tredje veckan i Vårutmaningen avklarad och hur känns det nu då?

Svaret är: Bra! Jag känner mig mycket starkare och fastare vilket är himla nice tycker jag. Min kondition är bättre också, slog ju mitt Crosstrainerrekord i måndags och körde 45 min. Innan har jag som bäst kört 35 min. Sen tycker jag kanske inte att det syns nån skillnad med det kommer väl det med. Har tappat 1 cm i midjan och 1 runt varje lår så något händer ju. Viktmässigt hade jag ett litet bakslag efter Påsken men nu är jag tillbaka på rätt spår. Bara 2,5 kg kvar till mål.

Har ett delmål till 1:a maj och ett till 15:e maj som jag hoppas att jag kommer att uppnå. Sen börjar jag ju jobba mycket mer i Juni och då kommer ju träningen att komma lite i skymundan men jag tror nog att sommarhetsen på jobbet kommer att göra en del också. Förra året tappade jag ju 3 kg första månaden utan att träna alls. Det blir mycket spring och mycket lyftande kan jag lova.

Är så glad att jag har tagit tag i detta även om det inte alltid går superbra. Jag vet att många tycker att det är fjantigt att bry sig om ett par kilo när jag inte är överviktig men varför ska jag bära runt på några kilon som jag inte trivs med? Det är min kropp och jag vill att den ska vara i toppform. Sen får andra tycka vad de vill.



Inga kommentarer: