Leta i den här bloggen

onsdag 25 april 2012

Bloggenkäten

Som sagt, listor och enkäter är en favorit. Så här får ni ännu en:



1. Hur länge har du bloggat?
Sedan hösten 2008 på den här bloggen. Hade en annan över sommaren 2008 och min första blogg  hade jag några månader 2006.

Såhär såg jag ut när jag började blogga. Lite skillnad?


2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
Tyckte först att det var lite konstigt att folk ville skriva om sina liv för alla men sen fastnade jag för att jag tyckte att det var så roligt att läsa.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
N
ågon på Veckorevyn.com där jag bloggade först och Ebba von Sydows.

4. Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
Hahahaha, det känns som att en annan person har skrivit dem. Vilket kaos mitt liv var då. Men det var väldigt roligt också.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Har en blogglista på ca 10 som jag kollar nästan varje dag.

6. Hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?
Hälften tror jag.

7. Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
Blondinbellas.

8. Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.
Hmm, Tyras.se. Tror att vi är lite lika. Hästintresset i alla fall.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Läser de?
Den enda i min familj som inte är emot bloggar är syrran så hon kanske kikar in då och då. Daniel är super-anti och har typ läst den en gång haha.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet inte, gör ni det?

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
Ja. Försöker att vara personlig men skulle aldrig skriva om riktigt privata saker.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till det.
Skulle aldrig skriva om bråk med mina vänner/familj eller om mitt sexliv. Skulle heller aldrig skriva något personligt om någon i min omgivning. Bloggar inte så mycket om mitt jobb heller eftersom vi inte ska diskutera kunder eller göra reklam för varor.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Jag vet inte. Tänkte på detta häromdagen, att jag kan bli lite sur om jag skriver ett långt inlägg och ingen kommenterar eller ger respons. Jag är inte ute efter att folk ska kommentera saker som mitt utseende eller kläder men det vore kul med lite fler kommentarer i allmänhet.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Lite kan man nog det, beror på hur öppen personen är.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej. 

16. Kan det vara ”skadligt” att blogga?
Jag tror att det kan skada ens "personliga varumärke" om man skriver vissa saker på bloggen. Tänk på att vem som helst kan läsa. Att till exempel skriva negativa saker om sitt jobb/kollegor är ju jättedumt, likaså att skriva för personliga saker eller att erkänna för många synder. Inte så smart att skriva om att man bränt upp sin bil för att få ut försäkringspengar när man har bekanta som jobbar på samma försäkringsbolag etc. Sunt förnuft!

17. Bloggar du om två år? I så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Ja det gör jag säkert. Kommer förhoppningsvis att ha lite intressantare saker att skriva om då. 

18. Har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
Ja det är jag övertygad om. Både positivt och negativt. Precis som alla andra som syns i någon typ av medie.

19. Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
Jag älskar att skriva och skulle helst jobba med det på något sätt. Nu när jag inte kan det så bloggar jag istället. Sen är det ett sätt att få berätta min sida av saker och ting.

20. Vad har bloggläsandet betytt för dig?
Alltså, vissa bloggar läser jag för att hålla mig uppdaterad om vad som händer i mina vänners liv, vissa för mode/skönhetsinspiration och en del för att jag tycker att deras bloggar är roliga. Gillar ju att läsa och jag ser inte skillnaden i att lägga mig i soffan med en tidning eller med datorn och läsa bloggar.


Inga kommentarer: